Sunt schimbări la examenul auto pentru scutere și motociclete, propuse chiar de examinatori, pentru a reduce din numărul de contestații. Evaluarea practică va arăta astfel: proba traseului va fi filmată, ca la testul auto.

Examinatorii au cerut modificarea Codului Rutier în ceea ce privește examenul auto pentru scutere și motociclete

Discuția între examinator și elev se va face cu ajutorul unor căști audio pe care le vor purta amândoi. Camera video va înregistra traseul, iar orice contestație va fi analizată pe baza imaginilor și a conversației candidat-examinator.

„În felul ăsta scăpăm de orice dubii. Oricum lucrurile se făceau ca la carte, dar de ce să avem şi dubii? E o emoţie în plus pentru elev dar este un lucru foarte bun pentru noi, ceilalţi”, a explicat un instructor moto pentru Observator.

Numărul contestațiilor au scăzut imediat, dar cel al candidaților respinși nu s-a schimbat. Filmarea traseului pentru candidații care vor obține permisul de conducere al mopedelor a fost propusă la începutul anului, în completarea ordonanței de Guvern pentru circulația pe drumuri publice.

„Uşurează atât munca examinatorului prin faptul că poate proba anumite aspecte legate de examen, dar este un mijloc benefic și pentru cel examinat. Are o probă în cazul în care are nevoie”, a declarat Marian Lupu, inspector șef DRPCIV.

„În instanţă nu am auzit nicio hotărâre în care a fost declarat şi judecătorul a hotărât că a greşit examinatorul. Este ca o dovadă, dar nu plauzibilă în instanţă”, a spus Aurel Moraru, specialist siguranță auto.

Modificări propuse

Ministerul de Interne a lansat un proiect în dezbatere publică, la începutul lunii ianuarie a acestui an, prin care propune modificarea mai multor articole. Între acestea se găsește și înființarea unui registru unic pentru mopede și utilaje agricole. Această prevedere le va permite ofițerilor de la ghișeu să dea amenzi.

Citeste si:
Programare la examenul auto în 2023. În cât timp poți susține proba...
Programare la examenul auto...

Mai clar, în cazul în care proiectul va fi adoptat în forma inițială, ofițerii care lucrează la ghișeele direcțiilor pentru permise vor putea să conteste contravenții și să dea amenzi. De pildă, un șofer care are două permise de conducere, unul emis în România și altul emis de un alt stat, fapt ce este interzis prin lege, va putea fi amendat cu o sumă care poate să depășească 2.000 de lei.

Polițiștii cer prin noul Cod Rutier și înființarea unui registru de evidență a mopedelor, macaralelor și utilajelor agricole care acum sunt înregistrate la nivelul primăriilor.

Directiva europeană care aduce noi modificări în Codul Rutier

Uniunea Europeană vrea să schimbe regulile în ceea ce privește permisele auto. O nouă directivă, care se va aplica în toate țările membre, urmează să fie adoptată în 2023. Astfel, toți cei care au obținut permisul auto trebuie să urmeze un curs de perfecționare la un an după ce au promovat examenul, chiar dacă nu au avut incidente în ultimele 12 luni.

Citeste si:
Poliția Rutieră va putea ridica mașinile staționate neregulamentar
Poliția Rutieră va putea...

Noua directivă urmează să modifice și regulile în ceea ce privește permisul de conducere pentru categoria B, pentru autoturisme. În prezent, acest tip de permis dă voie șoferului să conducă pe drumurile publice un autovehicul cu o masă de până la 3,5 tone, ceea ce înseamnă că aceștia nu pot să conducă rulote.

Noile reglementări propuse vor permite conducătorilor auto cu permis categoria B să conducă autovehicule cu masa de până la 4,25 tone. Mai mult, noua directivă europeană prevede ca, pe lângă permisul categoria B, șoferii să primească automat un permis B196 pentru conducerea mopedelor ușoare, de până la 125 cmc, pentru care nu vor mai trebui să dea un examen separat.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 16 Ianuarie 2023 - 01 : 01

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.