A început Black Friday 2022, perioada cu cele mai mari reduceri din an. Comercianții au promis și de această dată reduceri colosale pentru mii de produse. Nu toate ofertele sunt reale, atrag atenția specialiștii, ori poate nu toate detaliile oferite pe internet despre marfa dorită nu sunt suficiente, fie se strecoară neatenția clienților, sau poate bunul suferă daune în drumul spre cumpărător. Dacă ne referim la aceste variante, trebuie să apelăm la retur, o alternativă care îi aduce pe mulți români în impas. 

Greșeala pe care o fac mulți români de Black Friday în ceea ce privește retururile

Odată cu vânzările de Black Friday, cresc și retururile. Mulți clienți pierd factura sau o aruncă și se găsesc în imposibilitatea de a da produsul înapoi ori de a-l schimba.

Pentru a venit în ajutorul lor, unii operatori au creat conturi online unde sunt păstrate informații utile pentru fiecare persoană care cumpără și, eventual, se răzgândește.

De la începutul pandemiei de COVID-19, când comenzile online au crescut considerabil, unii operatori au început să le ofere clienților varianta de a păstra într-un cont facturile sau certificatele de garanție, luând seama că mulți oameni aruncau sau pierdeau documentele necesare pentru o eventuală returnare sau reparare.

Retail jobs

„Se întâmplă să vină fără bon înapoi, îi cerem automat anumite date, un număr de telefon, e-mail, îl identificăm, identificăm și produsul. Produsul respectiv a plecat cu un serial number de la noi, automat s-a făcut o recepție pe produsul ăla și cumva dacă aceste două lucruri corelează automat are și drept de retur, automat se încadrează în cele 14 zile”, a declarat Ionuț Rădulescu, managerul unui showroom, pentru Știrile Pro TV.

Dar nu toate magazinele au această variantă. Prin urmare, este important să păstrăm bonul sau factura, fie că le primim fizic, fie pe e-mail. Dacă produsul cumpărat nu corespunde cu ceea ce s-a promis sau are un defent, putem să-l returnăm atât timp cât avem cu ce dovedi că este al nostru.

„În momentul în care clientul s-a hotărât să facă retur sau să facă o solicitare pe site. În momentul în care a ajuns în magazin sau la fel vine curierul să ridice de la domiciliu, trebuie să aibă neapărat factura și să aibă ambalajul produsului în bună stare”, a transmis Daniel Apostol, directorul unui magazin, pentru sursa citată.

Citeste si:
Răsfață-te de Black Friday cu surprize, oferte tentante și produse...
Răsfață-te de Black Friday cu...

Conform Centrului European al Consumatorilor din România, termenul de retur pentru orice produs comandat online este de 14 zile, iar pentru cel cumpărat în magazinele fizice este stabilit de fiecare operator.

Pe de altă parte, când un produs este returnat, ambalajul nu trebuie să fie rupt sau deteriorat. Nu e neapărat ca ambalajul să fie cel original, ba chiar operatorii care impun această condiție pot fi amendați cu până la 25.000 de lei.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 30 Octombrie 2022 - 10 : 10

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.