La sfârșitul fiecărei veri, locuitorii emisferei nordice pot admira un fenomen astronomic spectaculos, Perseidele sau cunoscut și ca ploaia de meteoriți. Dacă nu ai reușit vara trecută să îl privești, anul acesta ai ocazia perfectă.

Perseidele vor putea fi admirate la sfârșitul verii

Ploaia de meteoriți sau Perseide pot fi admirate în fiecare an între 23 iulie și 22 august. Fenomenul astronomic atinge apogeul între 11 august, la miezul nopții, și 13 august, în zorii zilei.

Perseidele nu sunt altceva decât o ploaie de meteori, care poate fi urmărită în fiecare an în momentul în care Pământul traversează orbita unei comete, iar resturile acesteia intră în atmosferă.

Meteorii sunt denumiți stele căzătoare, cu toate că acestea nu au nimic de a face cu stelele.

În cele mai multe dintre cazuri, Perseidele sunt asemănate cu cometa Swift-Tuttle. În momentul în care micile trenuri de praf lovesc atmosfera superioară a Pământului, acestea creează un spectacol unic pe bolta cerească.

Potrivit site-ului Observatorului Astronomic, numele Perseidelor provine de la constelaţia din care par că vin şi reprezintă unul dintre numeroasele roiuri de meteori activi într-un an.

Cea mai buna perioadă de observare a ploii de meteoriți este după miezul nopții până dimineața. Orice meteor al cărui traiectorie inversă ajunge în constelația Cassiopeia (între Cassiopeia și Perseu) este o considerată o „perseidă”. De asemenea, se vor vedea maxim 100 de meteori pe oră, în condiții favorabile, însă în mod normal se văd cam jumătate din numărul estimat. În timpul maximului Perseidelor se va putea observa cam un meteor pe minut.

Nu este neapărat nevoie să ai un instrument astronomic pentru a admira acest fenomen unic. Acesta poate fi vizualizat și cu ochiul liber. Tot ce trebuie să faci este să te întinzi pe spate pe o pătură și să privești cerul liber. Această ploaie de meteoriți este văzută ca un real spectacol regizat, care te face să te liniștești, te face să admiri și să meditezi.

Eclipsă de Soare vizibilă în România. Când va avea loc și cât va dura
Eclipsă de Soare vizibilă în...

Valentina Podgorneac
Valentina Podgorneac este originară din Republica Moldova și la vârsta de doar 16 ani a ales să se mute la București pentru a-și continua studiile liceale. În anul 2017 a absolvit un colegiu cu profil economic, însă pasiunea pentru scris a fost mult mai puternică decât orice altă dorință. În timpul studiilor a redactat comunicate de presă în cadrul Organizației Studenților și Elevilor Basarabeni din București. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației, acumulând multe informații și sfaturi utile pentru viitoarea sa carieră. A urmat un Curs de Dicție și Discurs Public cu Veronica Coberman, mentor în comunicare.

Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Mai multe