Veste bună pentru români! Ministrul Digitalizării, Sebastian Burduja, a anunțat că în viitorul apropiat românii nu vor mai fi nevoiți să meargă la secțiile de poliție pentru a putea obține cazierul juridic. Acestora li se va putea elibera în format electronic. Primii beneficiari vor fi cei care au cont pe ghișeul.ro

Cazierul juridic va fi eliberat în format electronic, de acasă

Cazierul juridic este un act necesar pentru diverse proceduri, în special la locul de muncă, școala auto și altele, care atestă că persoana nu are antecedente penale. Procedura de obținere a cazierului juridic este una destul de anevoioasă din simplul fapt că persoana trebuie să se deplaseze la cea mai apropiată secție de poliție. Cu ceva ani în urmă, cazierul juridic era eliberat doar de secțiile de poliție care aparțineau de localitatea de reședință a persoanei.

"O evidenţă a serviciilor publice pe care le avem. Cel mai căutat este cazierul judiciar. Ni se cere de foarte multe ori. Undeva la 4 milioane de caziere judiciare sunt eliberate în fiecare an în România", a precizat Sebastian Burduja.

Pentru a obține acest cazier juridic, persoana trebuie să meargă personal la secția de poliție și să prezinte un act de identitate și să anunțe la ce îi servește acel cazier juridic. Ministrul Digitalizării spune că această procedură se poate efctua și de acasă, fără prea multe bătăi de cap.

"Ştiţi procedura: trebuie să mergi în persoană, la o secţie de poliţie. Acolo un funcţionar introduce în sistem CNP-ul şi eliberează documentul. Am putea să facem asta de acasă”, a spus Burduja.

Cine sunt primii beneficiari ai acestui program

Ministrul spune că a discutat despre această propunere și cu Ministerul Justiţiei. Oficialul s-a gândit la un program pe etape. Mai întâi, programul ar fi disponibil pentru persoanele care folosesc ghişeul.ro, acestea având acces pentru a putea completa cererea de eliberare a cazierului juridic în mod online și obținerea lui la fel, în format electronic.

Citeste si:
Cazierul judiciar va putea fi eliberat și online. Iohannis a...
Cazierul judiciar va putea fi...

Ministrul a menționat și când ar putea avea loc aceste schimbări spre bine.

„De când? Nu ne putem asuma finalul acestui an, dar în maximum un an vom fi acolo! Şi într-un an şi jumătate cel mult vom avea identitate digitală pentru toţi românii", a dezvăluit acesta.

Ministrul Digitalizării a spus că în curând va oferi mai multe detalii referitoare la acest proiect.


Despre autor:

Valentina Podgorneac
Valentina Podgorneac este originară din Republica Moldova și la vârsta de doar 16 ani a ales să se mute la București pentru a-și continua studiile liceale. În anul 2017 a absolvit un colegiu cu profil economic, însă pasiunea pentru scris a fost mult mai puternică decât orice altă dorință. În timpul studiilor a redactat comunicate de presă în cadrul Organizației Studenților și Elevilor Basarabeni din București. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației, acumulând multe informații și sfaturi utile pentru viitoarea sa carieră. A urmat un Curs de Dicție și Discurs Public cu Veronica Coberman, mentor în comunicare.

Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Mai multe

Ultima actualizare: 8 Iulie 2022 - 03 : 07

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.