Mai puține beneficii pentru angajații de la privat. Guvernul nu mai e de acord cu telefonul sau mașina de serviciu
Coaliția de guvernare își propune ca beneficiile să nu depășească mai mult de 33% din venitul lucrătorilor din mediul privat. Argumentul este că astfel angajatorii nu vor mai putea oferi salarii mai mici, pentru care plătesc taxe mai mici, pe lândă care acordă beneficii extrasalariale de proporții și plătesc dări mult mai puține la stat.
În unele situații, chiar deloc, cum ar fi în cazul tichetelor de masă, care pot fi considerate cheltuieli complet deductibile. Restul tichetelor, de exemplu cele de creșă, cadou sau culturale, sunt deductibile limitat.
Inspecția Muncii: România are 5,71 milioane de salariați activi. 4,5 milioane sunt în mediul privat
La acest moment, numărul angajaților activi este de 5,71 de milioane de persoane, conform datelor furnizate de către Inspecția Muncii. Dintre ei, 4,5 milioane de angajați sunt din mediul privat, iar 1,2 milioane lucrează la stat.
În ceea ce priveşte contractele active, numărul acestora este de 6,7 milioane, în contextul în care un salariat poate avea mai mult de un singur contract. Raportat la data de 1 ianuarie 2021, numărul total de salariaţi a urcat cu circa 150.000, datele arătând că acest avans a avut loc preponderent în sectorul privat.
În vreme ce datele Inspecției Muncii arată pentru sectorul public o creștere de aproape 11.000 de angajați în intervalul 1 ianuarie 2021 - 30 mai 2022, date publicate de Ministerul Finanțelor referitoare exclusiv la sectorul public arată un avans de 18.349 de posturi ocupate până în luna martie, de la 1.249.624 la sfârșitul lunii decembrie a anului 2020, la 1.267.973 la final de martie 2022.
Fără angajări la stat. Pe ce perioadă se suspendă procesurile
Guvernul a aprobat, prin ordonanță de urgență, suspendarea ocupării prin concurs sau examen, din 1 iulie și până la 31 decembrie 2022, a posturilor vacante sau temporar vacante din instituțiile și autoritățile publice centrale și locale, cu excepția posturilor unice.
DOCUMENT. Guvernul a publicat măsurile fiscale. Cum vor fi taxate...
OUG-ul prevede continuarea ocupării posturilor pentru care au fost demarate procedurile de organizare a concursurilor anterior datei de 1 iulie 2022. De asemenea, în cazurile temeinic justificate, ordonanța dă posibilitatea ca, prin memorandum aprobat în ședința de Guvern, să poată fi organizate concursuri sau examene pentru ocuparea unor posturi vacante ori temporar vacante din instituțiile și autoritățile publice centrale și locale, cu încadrarea în cheltuielile de personal.
„Măsura suspendării ocupării posturilor vacante din administrația publică a fost necesară pentru a diminua unele cheltuieli de funcționare ale instituțiilor și autorităților publice, în vederea asigurării sursei de finanțare a pachetului de măsuri pentru menținerea nivelului de trai al categoriilor vulnerabile și continuarea activităților economice, recent adoptat de Guvern, cu respectarea angajamentelor asumate în ceea ce privește încadrarea în ținta de deficit”, potrivit unui comunicat de presă.
Citeste si:Care sunt cele mai importante beneficiile ale activităților de...
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Sursa: retail.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 22-28 aprilie
Sursa: garbo.ro
-
Cine sunt câștigătorii premiilor RoFintech Awards 2024?
Sursa: futurebanking.ro
-
O companie importantă de logistică și transport achiziționează 100 camioane...
Sursa: wall-street.ro
-
10 Mesaje pe care ar trebui să le lipim prin toată casa ca să le vedem cât...
Sursa: kudika.ro