Forțele Navale Române au distrus mina care plutea la 70 de kilometri de țărmul Mării Negre, în zona Midia
Pescadorul românesc Olimpus 1 se afla la aproape 70 de kilometri de țărm, în zona portului Midia, când echipajul a văzut mina. Imediat au dat alarma, traficul marin din zonă a fost oprit și au fost emise atenționări de pericol.
La 10 minute distanță, șeful Statului Major al Forțelor Navale a ordonat ca o navă specială să meargă și să neutralizeze mina. Scafandri specializați în astfel de misiuni au montat explozibil pe mină și au detonat-o de la distanță.
„Misiunea a decurs în condiții de siguranță, nu e o misiune ușoară, este o misiune cu un grad ridicat de risc distrugerea unei mine marine și în general distrugerea dispozitivelor explozive submarine”, a declarat Corneliu Pavel, Forțele Navale Române, pentru Observator.
Ipoteze
Obiectul ar fi ajuns în ape tocmai din Odesa. Forțele ucrainene s-ar fi folosit de el pentru a stopa armata rusă să debarce în zonă cu trupe și vehicule armate. O altă supoziție este că forțele moscovite ar fi desprins ancorele acestor mine intenționat, pentru a ajunge în portul ucrainean fără să piardă vreo navă de desant.
Navigatorii au fost înștiințați încă de săptămâna trecută că pe Marea Neagră sunt pericole și le-a fost recomandat să traverseze apele cu prudență și să semnaleze orice obiect suspect pe care îl văd în larg.
Minele sunt purtate pe distanțe mari cu ușurință atunci când vremea e neprielnică, iar curenții le pot aduce la țărm. Pericolul să mai apară altele aproape de litoralul românesc este în continuare înalt.
Protest al minerilor în subteranul unei mine de cupru din Bihor

„O navă care vede o mină şi marea este lină, este ok, poţi s-o observi la câteva sute de metri. Dar dacă marea este agitată, practic aceste obiecte sunt de neidentificat, la o disanţă mică, până când este prea târziu să mai faci un ocol”, a spus Adrian Mihălcioiu, Sindicatul Navigatorilor, pentru sursa citată.
„Este foarte posibil să mai apară zilele în diferite locuri astfel de mine, ţinând cont de faptul că aceşti curenţi de suprafaţă sunt dirijaţi de vânt”, a adăugat Răzvan Mateescu, Institutul de Cercetări Marine.
Despre autor:

Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Review E-Mobility Urban Cargo: dubița electrică de oraș cât un Smart Forfour
Sursa: green.start-up.ro
-
Startup Elites 2023: workshop-uri pentru participanți partea a III-a
Sursa: start-up.ro
-
Manichiura franțuzească neagră – manichiura toamnei cu efect puternic de...
Sursa: garbo.ro
-
ANPC, în mall Veranda: ce amenzi au fost aplicate și ce operatori au fost...
Sursa: retail.ro
-
Carmen Brumă dezvăluie alimente care ajută la prevenirea osteoporozei
Sursa: kudika.ro
-
Expoziția „Cele două fețe ale monedei” se deschide pe 22 septembrie
Sursa: futurebanking.ro
-
Monica Ciolănel, Altex: Începe să se șteargă granița între cumpărături online...
Sursa: wall-street.ro