E război între cei din industria ospitalității și autorități, după ce certificatul verde a devenit condiție obligatorie pentru accesul în restaurante, în localitățile în care rata de infectare a depășit 3 la mia de locuitori. Reprezentanții HoReCa susțin că nu vor să devină gardieni, căci clienții pot păcăli sistemul și vina nu le aparține.
Certificatul verde aduce autoritățile în război cu cei din industria ospitalătății
De acum, accesul în restaurant se face simplu, prin prezentarea certificatului verde, dar care poate fi și al unei rude, al unui prieten, de exemplu. Codul QR este scanat și nu poate descoperi dacă s-a folosit identitatea unui alt om. Aici apare o controversă: dacă angajații unui local sunt în măsură sau nu să verifice certificatul de vaccinare, cât și actul de identitate, care confirmă că sunt cine pretind.
„Noi îl vom scana cu o aplicație, care în momentul de față am găsit niște aplicații pe internet, dar nu știm dacă sunt validate, nu sunt validate; sunt legale, ilegale. Noi nu am înțeles exact. Legal, noi nu avem posibilitatea de a legitima clienții noștri”, a declarat Ion Biriș, președinte HORA.
În astfel de acțiuni, doar polițiștii pot descoperi infracțiunea prin legitimarea persoanelor care ridica suspiciuni reprezentanților industriei ospitalității. Cei prinși vor fi acuzați de fals în declarație și zădărnicirea bolilor.
„Eu nu verific că tu ai buletinul bunicii, asta e treaba ta”
Un alt lider al HORA, Dragoş Petrescu, a declarat că normele puse în aplicare de autorităţi trebuie să arate foarte clar că nu operatorii din HoReCa poartă responsabilitatea în situația în care clienţii prezintă certificate verzi care nu sunt ale lor.
„Noi nu trebuie să inventăm roata. Această funcţionalitate de a intra cu certificat ‘verde’ funcţionează foarte bine, fluent, în toată lumea, sau în anumite zone, cum ar fi statul New York, unde vii frumos cu telefonul, se scanează şi ai intrat, sau doar îl prezinţi şi ai intrat, iar responsabilitatea mea ca operator s-a închis. Eu nu verific că tu ai buletinul bunicii, asta e treaba ta.
Citeste si:Eurodeputații votează azi rezoluția cu privire la aderarea României...
Apoi vine organul de control, care are această sarcină, intră în restaurant. Dacă clientul prezintă certificatul verde la fel cum mi le-a prezentat şi mie, atunci responsabilitatea e a lui, orice problemă e responsabilitatea lui, de care trebuie să răspundă în faţa legii. Obligaţia mea, aşa cum este astăzi în funcţie în diverse state europene, este să-mi arate că el are un certificat ‘verde’.
Asta e obligaţia mea şi punct. Iar eu respect legea, dacă asta îmi cere legea, asta fac. Trebuie să fie clar că nu e la noi responsabilitatea dacă clientul mi-a dat un certificat fals sau nu”, a afirmat Dragoş Petrescu, potrivit Pro TV.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Go big or Go home: cum să te extinzi în Silicon Valley ca firmă din România
Sursa: start-up.ro
-
Se vor scumpi produsele Sabon din cauza războiului din Fâșia Gaza? Răspunsul...
Sursa: retail.ro
-
Construind poduri, nu ziduri: Ghid pentru a dezvolta relații sănătoase
Sursa: garbo.ro
-
România a avut cea mai mare rată a inflației din UE în februarie
Sursa: futurebanking.ro
-
Tarot online: Se teme că te poate pierde?
Sursa: kudika.ro
-
#GreenEnergy4Everyone – Claudiu Butacu: informarea, soluția pentru prosumatori
Sursa: green.start-up.ro
-
Ministrul Energiei: Reactorul nuclear de la Doicești va fi cu 20-30% mai...
Sursa: wall-street.ro