Primele buletine cu cip din România vor fi eliberate anul acesta la Cluj. Vor fi cel mult 5.000 de oameni care vor primi noile cărți de identitate în lunile următoare, dar fiind că Imprimeria Națională încă se chinuie să cumpere materiale necesare și elemente de siguranță. Între timp, nu toți beneficiarii sunt siguri că vor accepta schimbarea.

Cluj: Buletinul cu cip a fost lansat în orașul Cluj

Cărțile electronice au început deja să fie eliberate la Cluj-Napoca. Părerile sunt împărțite printre oameni. Dispozitivul care stochează informațiile de pe buletin ridică cele mai multe semne de întrebare.

În realitate, acesta va înregistra imaginea titularului, semnătura acestuia și două amprente, pe lângă alte date personale. Partea plăcută pentru cei care îi fac loc în viața lor este că obiectul va avea dimensiunea unui permis de conducere. Informațiile conținute de acesta nu pot fi descărcate de oricine.

De ce se face această schimbare

Țara noastră este obligată de Uniunea Europeană să adopte noile cărți de identitate:„Noul document, practic, va înlocui cartea de identitate aflată în circumație din anul 1997, în mod treptat, până în august 2031”, a informat ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, într-o conferință de presă.

Problema este că Impremeria Națională a început nu de mult licitația pentru a achiziționa materialele necesare printării acestor documente. Primele cărți de identitate primite de locuitorii Clujului fac parte dintr-un proiect pilot. Cel mult 5.000 de buletine vor fi eliberate anul acesta, dacă nu vor apărea întârzieri.

„Ne cerem scuze pentru eventualele mici dificultăți apărute în procesul de prelucrare, fiind un proiect pilot”, a spus Emil Boc, primarul Clujului.

De ce acte aveți nevoie pentru eliberarea cărții de identitate


  • Cerere pentru eliberare buletin;

  • Certificatul de naștere, original și copie;

  • Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original și copie;

  • Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, după caz, original și copie;

  • Certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original și copie;

  • Certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original și copie;

  • Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original și copie;

  • Chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate.
  • Citeste si:
    VIDEO Scandal la Poliția de Frontieră: „Colegul nostru nu lua...
    VIDEO Scandal la Poliția de...


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 3 August 2021 - 09 : 08

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.