Facebook împreună cu AFP (Agence France Presse) lansează astăzi în România programul de verificare independentă a informaţiei, menit să combată răspândirea ştirilor şi informaţiilor false.

Ştirile false şi dezinformările şi-au găsit o adevărată „casă” pe Facebook în 2020. Conspiraţii cu privire la tehnologia 5G, răspândirea mesajelor antivaccin sau refuzul de a crede că ne aflăm într-o pandemie au fost probleme majore pe reţeaua de socializare în acest an.

Iată însă că Facebook începe să lupte împotriva acestor dezinformări, aducând şi în România un program care deja a fost implementat în alte ţări europene: cel de verificare independentă a informaţiei, sau, mai bine zis, de combatere a răspândirii dezinformării.

Reţeaua socială a anunţat că va face asta prin trei moduri diferite: eliminarea postărilor ce conţin dezinformări, reducerea vizibilităţii lor sau „etichetarea” lor. De exemplu, postările legate de COVID-19 care pot contribui la vătămarea corporală iminentă a cuiva, vor fi şterse imediat - aici intră informaţii false cu privire la felul în care se transmite sau vindecă noul coronavirus, sau chiar şi postările care spun că nu există.

O altă măsură este reducerea vizibilităţii postărilor, care nu vor mai apărea în news feed-ul altor utilizatori. În fine, „etichetarea” unei postări, fie ea a unei persoane sau a unui site de ştiri, constă în acoperirea sa cu sintagma „false information”, după care este alegerea utilizatorului dacă vrea să vadă sau nu postarea şi motivul pentru care a fost acoperită.

Citeste si:
Ce trend-uri au apărut pe Facebook în 2020
Ce trend-uri au apărut pe...

Pentru acest demers, Facebook apelează la parteneri de fact-checking, care sunt certificaţi de către Reţeaua Internaţională de Fact Checking (IFCN), şi trebuie să respecte câteva reguli clare, precum transparenţa cu privire la finanţare sau obiectivismul şi lipsa unor comunicaţii partizane.

Scopul principal al programului de fact-checking de la Facebook este de a identifica şi adresa dezinformările virale - cele care sunt preluate de mulţi oameni şi pot fi demonstrate ca fiind false cu uşurinţă.

Fact-checkerii pot alege să citească şi să verifice acurateţea unor informaţii pe cont propriu, sau pot aştepta ca Facebook să le ofere mai multe informaţii pentru review. Fact-checkerii nu pot şterge conţinut, ci pot pune doar o „etichetă” care să arate că materialul reprezintă dezinformare.

O notă interesantă a fost adăugată de reprezentanţii Facebook la sfârşitul conferinţei de presă virtuale ţinută astăzi: site-urile care postează în mod repetat informaţii false vor pierde accesul la monetizarea conţinutului, până când vor începe să „îşi schimbe comportamentul”, menționează adevarul.ro

Citeste si:
Bilanț COVID-19: 8.072 cazuri noi de persoane infectate cu SARS –...
Bilanț COVID-19: 8.072 cazuri...



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.