Un sondaj realizat în rândul cadrelor didactice arată că două treimi dintre profesori consideră că au nevoie de cursuri de perfecționare pentru a putea preda cursurile în regim online si aproape jumătate cred că autorităţile nu au ajutat în nici un fel unitățile de învățământ în perioada pandemiei.

Aproximativ 66,2% dintre cadrele didactice spun că au nevoie de cursuri de perfecţionare pentru a putea preda online, iar 45,7% dintre respondenţi susțin că autorităţile locale nu au ajutat în nici un fel şcoala în perioada stării de alertă, potrivit unui sondaj realizat de Federaţia Sindicatelor din Educaţie "Spiru Haret".

Sondajul cuprinde răspunsurile a 8500 de cadre didactice și a fost realizat în perioada 27 octombrie - 2 noiembrie 2020 pentru a se afla situaţia reală din unităţile de învăţământ în perioada stării de alertă.

Peste 40% dintre repondenți predau exclusiv în sistem online (scenariul roșu), 32,7% în sistem hibrid (scenariul galben) și doar 25% față în față (scenariul verde).

„În condițiile în care autoritățile locale au un rol important în buna desfășurare a activității din unitățile de învățământ, am dorit să aflăm cât de mult s-au implicat acestea în perioada stării de alertă. Doar 54,2% dintre repondenți afirmă că autoritățile locale au venit în ajutorul școlilor. Sunt însă și destul de multe unități administrativ-teritoriale care au achiziționat laptopuri/tablete pentru cadrele didactice și/sau pentru elevi și care au montat echipamente pentru predarea în sistem hibrid și online (proiectoare, table inteligente, camere web etc.)" precidează Federația

Deși majoritatea profesorilor care predau în scenariul verde au declarat că li s-au pus la dispoziție materiale de protecție, încă există școli în care prevederile legale nu sunt respectate. Mai exact, 16,8% dintre repondenţi susțin că unităţile de învăţământ nu au pus la dispoziţia cadrelor didactice măşti şi materiale igienico-sanitare.

„Cadrele didactice din şcolile aflate în scenariul verde au spus, în proporţie de 83,2%, că au primit măşti de protecţie şi materiale igienico-sanitare de la unităţile de învăţământ. Majoritatea unităţilor de învăţământ (73,3%) sunt pregătite pentru schimbarea scenariului în cazul în care apar cazuri Covid în şcoală. Cu toate acestea, este îngrijorător că 26,7% din repondenţi spun că nu sunt pregătiţi pentru trecerea în scenariul hibrid/roşu", mai susţin reprezentanţii Federaţiei.

Citeste si:
Eurodeputații votează azi rezoluția cu privire la aderarea României...
Eurodeputații votează azi...

37% dintre cadrele didactice care au răspuns la chestionar au fost obligate să-şi achiziţioneze un laptop/tabletă pentru a putea preda. Totodată, 33% dintre profesorii repondenţi au plătit din propriul buzunar peste 1.000 de lei pentru a putea preda online.

Întrebați despre eventuale probleme aparute în timpul lecțiilor online, profesorii susțin că cele mai multe dintre problemele semnalate sunt legate de echipamentul folosit și de viteza de internet, mai ales la elevi.

„Sunt cazuri în care mai mulți copii lucrează pe un singur dispozitiv și acela este al unui părinte, care merge și la serviciu. O altă problemă este absența elevilor și lipsa lor de interes, cu toate că dispun de echipamente performante." arată concluziile sondajului

Federația a concluzionat că atât autoritățile locale, cât și cele centrale trebuie să aloce fonduri substanțiale pentru a permite cadrelor didactice să desfășoare cursuri de calitate și pentru a garanta accesul tuturor preșcolarilor/elevilor la cursuri, indiferent cum se desfășoară acestea – fizic, hibrid sau online, menționează antena3.ro

Citeste si:
SONDAJ: Ce părere au bucureștenii despre Nicușor Dan în funcția de...
SONDAJ: Ce părere au...

Despre autor:

Valentina Podgorneac
Valentina Podgorneac este originară din Republica Moldova și la vârsta de doar 16 ani a ales să se mute la București pentru a-și continua studiile liceale. În anul 2017 a absolvit un colegiu cu profil economic, însă pasiunea pentru scris a fost mult mai puternică decât orice altă dorință. În timpul studiilor a redactat comunicate de presă în cadrul Organizației Studenților și Elevilor Basarabeni din București. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației, acumulând multe informații și sfaturi utile pentru viitoarea sa carieră. A urmat un Curs de Dicție și Discurs Public cu Veronica Coberman, mentor în comunicare.

Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Mai multe

Ultima actualizare: 4 Noiembrie 2020 - 11 : 11

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.