Social 28 Martie 2017 12:51
Campania pentru energie curata a Greenpeace Romania are in centrul atentiei consumatorul implicat activ in sistemul energetic: prosumatorul

Sambata, 25 martie, in cadrul evenimentului Change Your Energy, Greenpeace Romania a lansat campania pentru energie curata “Energy Citizens”. Aceasta se adreseaza cetatenilor, comunitatilor, companiilor si institutiilor publice care vor sa devina producatori de energie curata. Conceptul de consumator activ se numeste prosumator si reprezinta persoana, gospodaria sau IMM-ul care isi produce propria energie si are posibilitatea de a furniza excesul de energie in reteaua nationala.

Potrivit unui comunicat remis 9am, evenimentul de lansare a campaniei a avut loc la Printoteca (Bucuresti), unde street artistul KITRA a realizat o pictura murala de 15 metri patrati, schimband astfel energia locului. Participantii la eveniment, peste 100 de persoane, au fost informati despre beneficiile energiei regenerabile si avantajele de a deveni prosumatori. De asemenea, cei interesati au avut ocazia de a afla informatii despre cele mai noi tehnologii verzi direct de la reprezentantii mai multor companii din industria de energie verde. Mai multe instalatii audio-video au ilustrat exemple de persoane si comunitati din Europa care sunt producatoare de energie verde.

Campania pentru energie curata a Greenpeace Romania atrage atentia asupra faptului ca in Romania nu exista o procedura clara care sa permita persoanelor cu instalatii de energie regenerabila sa se conecteze la reteaua electrica si sa valorifice energia, asa cum este in alte tari din Europa. Din aceasta cauza, cetatenii interesati pot astepta si patru ani pana obtin toate autorizatiile, iar cei mai multi renunta.

“Discutiile cu cei prezenti la eveniment ne confirma ca subiectul energiei regenerabile trebuie repus pe agenda publica. Autoritatile au redus din ambitiile Romaniei pentru o tranzitie catre energie verde, iar acum industria este in declin. Uniunea Europeana este in mijlocul unui proces de redefinire a sistemului energetic, iar prima pozitionare a Romaniei a fost impotriva tendintei europene de a inverzi industria energetica. Impreuna cu cetateni si reprezentanti ai industriei producatoare de energie regenerabila vom intensifica eforturile pentru o mai buna legislatie in domeniu“
, spune Ionut Ruscea, coordonatorul campaniei pentru energie curata.

Citeste si:
Cum te poate ajuta o campanie de advertoriale SEO?
Cum te poate ajuta o campanie...

Un studiu realizat recent arata ca 112 milioane de cetateni “prosumatori” pot produce 19% din cererea de energie a Europei pana in 2030. Pana in 2050 jumatate dintre cetatenii deveniti prosumatori vor genera aproape jumatate din necesarul de energie electrica al Europei.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.