Un sofer bucurestean pierde anual aproape 200 de ore in trafic, timpul mediu de deplasare in Capitala fiind cu 43% mai mare decat cel normal, arata un studiu al unei companii care dezvolta sisteme de navigare.

Cand vine vorba despre traficul din Capitala, majoritatea soferilor folosesc acelasi cuvant pentru a-l descrie - „infernal“. Tensiunea de la volan se vede foarte bine si in statistici – 196 de ore pierdute anual in trafic, deci aproape 10 zile in plus pe an la volan, asteptand sa se miste coloana de masini si sa ne putem vedea de drum. Bucurestenii au cel mai mult de suferit din cauza asta, dar nici romanii din orase precum Iasi, Cluj, Sibiu nu sunt neaparat scutiti de aglomeratia de pe strazi.

Cum au rezolvat alte metropole problema traficului si ce poti face si tu

Bucurestiul, un oras cu circa doua milioane de locuitori, are un trafic mai aglomerat decat Berlinul, de pilda, care are peste 3 milioane de locuitori. Este un rezultat surprinzator, dar cu care se confrunta in fiecare zi cei care strabat orasul pentru a ajunge la serviciu.

Daca ar fi sa ne inspiram de la orasele din vestul Europei, mijloacele de transport alternative si nepoluante par a fi cea mai sigura modalitate de a evita aglomeratia, dar si de a proteja mediul inconjurator. In capitale europene precum Berlin, Copenhaga sau Amsterdam numarul persoanelor care circula cu bicicletele este enorm. Desigur, infrastructura din oras le ofera locuitorilor posibilitatea sa circule pe doua roti.

Exista, insa, si variante in care nu e neaparata nevoie de benzi speciale si nici de dusuri la birouri. Aceste mijloace de transport electrice fac drumul pana la job o adevarata placere, pentru ca te poti strecura foarte usor printre trecatori cu ele, nu polueaza deloc si nu trebuie sa depui prea mult efort pentru a le face sa se deplaseze.

In Paris, traficul si poluarea au dus la luarea unor decizii radicale ale autoritatilor – circulatia alternativa si interzicerea circulatiei pentru masinile mai vechi de 19 ani. In Londra, in afara pistelor de biciclisti, unul dintre motivele pentru care traficul este mai putin sufocant este reprezentat de mijloacele de transport in comun bine puse la punct.

Citeste si:
Construcție rezistentă: care sunt top 3 materiale folosite?
Construcție rezistentă: care...



Capitala Romaniei, locul 6 in lume la ambuteiaje

Bucurestiul se claseaza pe locul 6 intr-un top cu 147 de mari orase din intreaga lume. In varful clasmentului regasim orasul Mexico City, urmat de Bangkok, Istanbul, Rio de Janeiro si de Moscova. Dupa noi, urmeaza Salvador, Recife, Chengdu si Los Angeles. Ocupam acest loc pentru ca timpul de deplasare este cu 43% mai ridicat decat normal. Cand vine vorba despre ambuteiaje, Bucurestiul intrece orase cu o populatie mult mai numeroasa – Londra, New York sau chiar Beijing.

Potrivit datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), citate de Agerpres, in Bucuresti erau inmatriculate la finalul anului trecut 1,19 milioane de autovehicule, dintre care 956.664 unitati facand parte din categoria autoturisme. Daca raportam numarul autovehiculelor la populatie, avem o masina la doua persoane. La aceste cifre nu sunt adaugate si masinile celor care locuiesc in afara Bucurestiului si merg zilnic la serviciu in oras – localitatile din Ilfov, invecinate cu Bucurestiul (Popesti Leordeni, Otopeni, Corbeanca, etc).

Citeste si:
Îngrijirea picioarelor – 4 cele mai bune sfaturi pentru a evita...
Îngrijirea picioarelor – 4...

Numarul mare de masini, lipsa unei infrastructuri adecvate pentru a suporta acest flux de autoturisme, precum si indisciplina la volan determina aparitia unor blocaje care ii fac pe toti participantii la trafic sa astepte zeci de minute in fiecare zi in trafic. Soferii de la noi din tara ocupa locul trei in lume cand vine vorba despre incalcarea regulilor arata o analiza realizata de o companie de leasing.

Analiza a fost facuta luandu-se in considerare nationalitatile indicate de cei mai multi soferi romani. Asadar, la intrebarea „din ce tara provin cei mai slabi soferi“ romanii au indicat in ordine Bulgaria, Italia si Romania. La nivel european, clasamentul arata, insa, altfel – Italia, Franta, si pe locul trei gasim tot Romania.

Tu cum crezi ca ar putea fi rezolvata problema traficului din Bucuresti si din alte orase mari ale tarii?

Citeste si:
VIDEO Pasajul Ciurel - un eșec! Autobuzele sunt nevoite să urce pe...
VIDEO Pasajul Ciurel - un...

Sursa foto: Dmytro Zinkevych/ Shutterstock


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.