Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) va organiza, pe 2 noiembrie, un miting de protest in fata Guvernului, la care vor participa 6.000 de autovehicule.

"Mitingul de protest are 5 teme principale, de care Guvernul Romaniei este direct responsabil. Important de retinut este ca nu cerem subventii, nu cerem mariri de salariu, nu afectam Bugetul Statului Roman cu cerintele noastre, ba din contra, cerem reglementari ale unor legi, prin Ordonanta de Urgenta, pentru a se stopa abuzurile unor grupuri de interese din Parlamentul Romaniei care au modificat legi pentru a permite ca activitatea de transport sa fie piratata", precizeaza reprezentantii COTAR intr-un comunicat citat de AGERPRES.

Potrivit acestora, pirateria in transportul de persoane a devenit o activitate tolerata si nesanctionata de autoritatile romane, iar lipsa de implicare a autoritatilor romane a permis, in decursul ultimilor ani, dezvoltarea unui fenomen al transportului regulat de persoane fara licenta, in mod ilegal, dar nesanctionat, cu orare afisate si statii de preluare a clientilor, in mod clar stabilite.

"Astfel de firme care desfasoara activitati ilegale au ajuns sa-si promoveze serviciile si prin reclame si spoturi publicitare: 'Peste 40.000 de clienti si mai mult de 2.000.000 Km anual parcursi in siguranta ne recomanda ca cea mai buna si sigura companie de transport'. Lipsesc din aceasta prezentare doua cuvinte cheie, care ar trebui sa preocupe serios autoritatile romane: ilegal si evazionist", spun reprezentantii COTAR.

Acestia sustin ca Legea taximetriei contine in mod deliberat formulari evazive si incomplete, pentru a permite "grupurilor de interese apropiate unor interesati", sa profite de o legislatie lacunara si facuta cu dedicatie.

"Aceasta lege a fost modificata astfel incat sa le permita unor "grupari" sa desfasoare activitati de taxi in alte localitati, in afara zonei in care taximetristii au licenta de functionare. In prezent sunt mii de taxiuri cu licenta in localitatile din jurul Bucurestiului, dar care, in realitate isi desfasoara activitatea in Capitala. Parlamentarii care au avut interese au modificat OUG 34/2010 prin legea 168/2010, chiar si in acest an, facand schimbari exact la acel articol care permitea organelor de control sa elimine activitatea neautorizata, ilegala din aceasta activitate", mai afirma transportatorii.

Citeste si:
COTAR solicită scoaterea la licitație a traseelor operate de STB
COTAR solicită scoaterea la...

Potrivit reprezentatilor COTAR, activitatile ilegale si evazioniste de transport persoane in regim taxi, prin folosirea unor platforme informatice (de tipul UBER), incalca dreptul la concurenta loiala si care conduc la disparitia activitatii de taxi in conditii legale.

"Mai mult, din informatiile pe care le-am obtinut de la Politia Romana, cei care practica acest tip de transport pot face si victime printre clienti, pentru ca nimeni nu ii controleaza. Victimele pot fi pacalite prin serviciile improprii care le sunt oferite si pentru care nu pot depune plangere la o autoritate a statului, pentru ca UBER nu intra sub incidenta niciunei legi pentru protectia consumatorului. Dar mai pot fi si victime de talharie, viol sau chiar omor, pentru ca nimeni nu verifica identitatea si activitatea anterioara a celor care intra in acest sistem. Astfel, activitatile gen UBER sunt servicii periculoase pentru populatie, pe care parlamentarii le-au permis, in detrimentul sigurantei cetatenilor. Toti actorii din piata de transport persoane trebuie sa se autorizeze conform legilor in vigoare, in caz contrar sunt 'pirati'", se mai mentioneaza in comunicat.

Citeste si:
Șoferii Uber din Anglia vor beneficia de salariu minim și concedii...
Șoferii Uber din Anglia vor...

Legea romaneasca, sustin transportatorii, trebuie sa protejeze activitatile legale si sa gaseasca mijloace de descurajare a activitatilor ilegale.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.