Social2 Februarie 201616:12

Lectura de 3 minute

Reprezentantii ASF au anuntat marti ca vor propune Parlamentului un proiect de lege prin care sa li se permita sa aplice sanctiuni firmelor de asigurari care practica tarife mai mari la politele RCA, parlamentarii amenintand ca vor cere demiterea conducerii ASF daca nu primesc proiectul.

"Noi vrem sa modificam legea 136, o lege destul de veche, legea 136/195. Aceasta lege se va intitula ”Legea asigurarilor obligatorii din Romania” si vom lua, cu ajutorul Parlamentului o serie de competente pentru a putea sanctiona acele companii de asigurari care stabilesc preturi exagerate sau prohibitive (…) 300% sunt cazuri izolate", a subliniat vicepresedintele Autoritatii de Supraveghere Financiara, Paul Mitroi, in cadrul unei dezbateri organizata, marti, de Comisia de Transporturi din Camera Deputatilor.

Vicepresedintele ASF a explicat ca s-au luat o serie de masuri pentru a-i ajuta pe transportatori, in sensul scaderii preturilor la politele RCA.

"De indata ce ASF a fost sesizata si a luat act de o crestere substantiala la tarifele RCA la transportatori a declansat un control, pe modelul de calcul actuarial la companiile respective. Controlul se afla in curs de finalizare si vom avea concluziile care se vor desprinde din acest control. Ce vreau sa va spun, insa, este ca ASF a luat o serie de masuri, la solicitarea transportatorilor, pentru a debloca o astfel de situatie si pentru a crea companiilor de asigurari conditiile pentru a diminua tarifele. Printre acestea va pot spune faptul ca discounturile care erau limitate la 10% au disparut din normele RCA. De asemenea, am solicitat ca cresterile de tarife la RCA sa nu depaseasca si sa fie in corelatie cu cresterea ratei daunalitatii, deci, o crestere proportionala si rezonabila", a mai spus Mitroi.

De asemenea, potrivit oficialului ASF, s-a decis eliminarea barierelor restrictive privind RCA-ul pe teritoriul Romaniei, renuntandu-se la obligativitatea ca toate companiile de asigurari sa aiba o structura in fiecare judet, intrucat aceasta presupunea un cost destul de ridicat pentru compania respectiva.

Citeste si:
Orban: Am modificat Codul Penal - inchisoare pentru fals in declaratii
Orban modifica Codul Penal -...

La randul sau, presedintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputatilor, Mihai Lupu, le-a cerut reprezentantilor ASF sa vina cat se poate de repede cu un proiect de lege, in caz contrar membrii Comisiei vor cere demiterea intregului board de conducere al ASF.

"Vom cere demisia ASF, in Parlamentul Romaniei. Puteati sa veniti cu aceasta lege inca din octombrie-noiembrie anul trecut, dar nu ati facut-o", le-a transmis Lupu, celor de la ASF.

El a precizat ca s-au semnalat cazuri in care pretul politelor RCA a crescut si cu 300% in ultimii 3 ani.

"O statistica a Parcului Auto, astazi, in Romania, spune ca sunt 30.000 de firme de transport marfuri, care opereaza aproximativ 150.000 de autovehicule de peste 3,5 tone transport contracost. Mai sunt peste 4000 de firme de transport calatori, care opereaza circa 35.000 de autocare de peste 1+8 locuri pentru transport contra-cost. Iarasi, un lucru extraordinar de important pentru Romania, lucreaza peste 400.000 de angajati. Am facut aceste precizari de la bun inceput ca sa vedeti ce impact au aceste cresteri (ale politei RCA n.r.)", a declarat presedintele comisiei.

Citeste si:
Citu: Am reusit! PSD imi face plangere penala! A mai dat ordin ASF...
Citu: Am reusit! PSD imi face...

La randul lor, reprezentantii patronatelor din Transporturi au cerut ASF sa intervina si sa actualizeze metodele de calcul actuarial, pentru ca, in acest moment, transportatorii platesc preturi diferite, in functie de judetul din care provin.

"Consiliul Concurentei este de pe alta planets (…) vin cu date din 2012, 2013 care sunt irelevante in momentul de fata. Trebuiau sa vina cu datele din 2015,2016 pe masa Parlamentului, iar ceea ce mi se pare cel mai grav este modul de calcul actuarial. Aici, daca ASF-ul in 2016 nu poate veni, pe masa Parlamentului, sa puna o schita a modelului de calcul actuarial, in care sa se reflecte discrepantele majore si discriminarile de care sunt afectati toti cei care incheie politie RCA, fie persoane fizice, fie persoane juridice, este de neacceptat. Nu poti sa afli, astazi, la aceasta Comisie, din gura unui consumator de asigurare, cetatean roman, in cazul meu si reprezentant al unui patronat, ca in calculul actuarial apar diferente intre zonele geografice din Romania si, ce sa vezi, un asigurat, care are vehiculul inmatriculat in Vaslui va plati mai mult decat un asigurat ce are un vehicul inmatriculat in Cluj. De ce?", a declarat presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport, Augustin Hagiu.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.