Social 26 Mai 2015 09:50
Lucrarile de modernizare a Garii Arad, incepute in anul 2012, sunt intarziate cu un an, iar reprezentantii CFR Infrastrutura nu pot preciza cand vor fi finalizate acestea, valoarea investitiei cu fonduri europene depasind 334 de milioane de lei, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Modernizarea Garii Arad a inceput in aprilie 2012 si face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferata cuprinsa intre frontiera cu Ungaria (Curtici) si Simeria, tronson care face parte din coridorul feroviar pan-european.

Valoarea lucrarilor doar pe tronsonul Frontiera (Curtici) - Arad - Kilometrul 614, in lungime de 41 de kilometri (din care face parte si Gara Arad), este de 1,38 de miliarde de lei, iar termenul de finalizare era iunie 2014. Din suma totala, investitia pentru Gara Arad depaseste 334 de milioane de lei.

Segmentul feroviar cuprins intre Kilometrul 614 (aflat intre statiile Glogovat si Ghioroc) si Simeria este in curs de licitare, conform reprezentantilor CFR Infrastructura, contactati de corespondentul MEDIAFAX. Din valoarea de 1,38 miliarde de lei a lucrarilor derulate in prezent in judetul Arad, aproape 702 milioane de lei reprezinta fonduri europene nerambursabile, iar diferenta este acoperita de bugetul de stat.

Proiectul cuprinde modernizarea unor statii, intre care Gara Arad, care ar urma sa devina una dintre cele mai moderne din Europa de Est, conform autoritatilor. O pasarela supraterana pentru calatori a fost construita si face legatura intre peroane si cladirea istorica a garii. Astfel, vor fi inchise pasajele subterane, imediat ce lucrarile vor fi finalizate.

Pasarela va avea lifturi, scari rulante, dar si magazine sau alte tipuri de facilitati pentru calatori. Tot in gara a fost construita o cladire pentru mentenanta, care va cuprinde ateliere tehnologice, laboratoare, birouri, arhive si magazii. De asemenea, au fost refacute peroanele si modernizat un centru de management al traficului feroviar.

La un an de la termenul limita pentru finalizarea investitiilor, gara aradeana este inca in santier, iar reprezentantii CFR Infrastructura au raspuns, la solicitarea corespondentului MEDIAFAX, ca nu se poate preciza termenul de finalizare a lucrarilor.

Citeste si:
Ungaria, zguduită de 13 cutremur în mai puțin de 24 de ore
Ungaria, zguduită de 13...

Conform sursei citate, pana in prezent s-au executat lucrari in proportie de 98%, care cuprind reabilitarea infrastructurii, a podetelor, peroanelor, pasarelelor si a cladirii garii.

”In momentul acesta ne aflam in etapa de pregatire a testelor pentru sistemul de semnalizare, respectiv sistemul ERTMS nivel 2, standardul european care se implementeaza in premiera in Romania. Odata cu implementarea si functionarea sistemului, vor deveni functionale atat Statia CF Arad, precum si Centrul de Management al Traficului. Conform graficului actual, operatiunile de testare vor incepe in semenstrul II, urmand ca pana la sfarsitul anului sistemul ERTMS 2 sa fie operational”, se arata in raspunsul transmis de CFR Infrastructura.

Referitor la cauzele acestor intarzieri, sursa citata arata ca ”nivelul ridicat al panzei de apa freatica” a cauzat probleme pe santier, dar mentioneaza si ”complexitatea” lucrarilor necesare implementari sistemului de semnalizare ERTMS nivel 2.

Citeste si:
Cum schimbă tehnologia infrastructura orașelor
Cum schimbă tehnologia...

”In prezent nu putem estima intarzierile inregistrate pentru intregul proiect Frontiera - Curtici- Simeria, deoarece anumite tronsoane se afla deocamdata in etapa de licitatie”, mai precizeaza CFR Infrastructura.

Lucrarile sunt realizate de catre asocierea de firme Alstom Transport S.A - Swietelsky Bau Gesell Sachaft m.b.H - Astaldi S.p.A - Euro Construct Trading’98 S.R.L - Dafora S.A., insa reprezentantii CFR Infrastructura afirma ca ”penalitatile se pot calcula dupa emiterea certificatului de receptie a lucrarilor”.

Cladirea Garii Arad a fost construita in 1910, dupa planurile arhitectului aradean Ludovic Szantay. Este a treia cladire, pentru ca primul tren a circulat in oras in 25 octombrie 1858, anul deschiderii liniei Lokoshaza-Curtici-Arad.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.