Un roman din 5 anunta pe Facebook sau pe alte retele de socializare faptul ca pleaca in vacanta sau posteaza fotografii din concediu in timp ce este plecat, conform unui sondaj realizat online in cadrul Campaniei „Octombrie – Luna Asigurarilor de Locuinte”.

Astfel, conform sondajului, 20,45% dintre respondenti anunta pe Facebook sau pe alte retele de socializare cand pleaca in vacanta sau posteaza fotografii in timp ce sunt plecati. Pe de alta parte, restul de 79,55% au raspuns negativ la aceasta intrebare, demonstrand o mai mare atentie fata de securitatea locuintei lor.

Desi cutremurul este unul dintre riscurile de care romanii se tem cel mai tare, fiind stiut faptul ca tara noastra are o mare expunere la acest fenomen, doar 26,35% dintre respondentii care au participat la sondaj detin o trusa de urgenta in caz de cutremur, in care sunt incluse elemente esentiale precum o lanterna, un fluier, cateva provizii si o patura. Cei mai multi dintre cei care detin o astfel de trusa locuiesc la bloc (65,64%). Acesta este si motivul pentru care, in cadrul campaniei nationale de informare, 3 dintre cei care au participat la sondaj si s-au inscris in concurs au primit, prin tragere la sorti, cate o trusa de supravietuire care include si un manual de masuri pe care sa le iei in caz de urgenta.

Masurile preventive financiare nu le sunt, insa, straine romanilor care par sa constientizeze riscurile la care este expusa locuinta lor. Astfel, majoritatea celor care au participat la sondaj (70,4%) detin o asigurare obligatorie a locuintei. Pe de alta parte, un procent mai mic (59,1%) dintre respondenti au declarat ca au in vigoare o asigurare facultativa a locuintei.

In ceea ce priveste alte masuri de protectie a locuintei, romanii oscileaza intre un comportament preventiv si neglijenta fata de elemente importante. De exemplu, multi verifica instalatiile de gaze si pe cele electrice, atunci cand pleaca de acasa pentru mai mult timp, dar putini instaleaza sisteme de securitate specializate, precum alarmele sau dispozitivele anti-incendiu.

Astfel, atunci cand pleaca de acasa pentru o perioada mai lunga de timp, 73% dintre participantii la sondaj au declarat ca scot din priza toate aparatele electrice, iar 78,42% isi verifica instalatiile de utilizare a gazelor.

Citeste si:
Cătălin Moroșanu a fost victima hackerilor. Și-a pierdut conturile...
Cătălin Moroșanu a fost...

Pe de alta parte, foarte putini dintre respondenti au instalat un sistem de alarma: doar 13,54% dintre acestia. Mai mult decat atat, nici in ceea ce priveste protectia impotriva incendiilor, romanii nu stau foarte bine. Conform sondajului, doar 32,92% dintre respondenti au luat masuri preventive impotriva unui incendiu, precum instalarea unor dispozitive de detectare a fumului sau detinerea unui stingator de incendii.

Nu in ultimul rand, doar 25,51% dintre participantii la sondaj au declarat ca au montate grilaje metalice la gurile de aerisire, la ferestrele de la parter sau in alte locuri pe unde s-ar putea patrunde cu usurinta in locuinta personala.

Sondajul a fost realizat online in cadrul campaniei nationale „Octombrie – Luna Asigurarilor de Locuinte”, pe un esantion de 1.500 de persoane, fiind diseminat cu precadere prin intermediul retelei sociale Facebook. Respondentii au fost in procent de 60% femei si 40% barbati atat din mediul urban (80%), cat si din mediul rural (20%), care locuiesc atat la casa (33%), cat si la bloc (67%).

Citeste si:
SONDAJ: Ce părere au bucureștenii despre Nicușor Dan în funcția de...
SONDAJ: Ce părere au...

Octombrie – Luna Asigurarilor de Locuinte

Pentru al doilea an consecutiv, luna octombrie a fost pusa sub semnul eforturilor de informare in materie de asigurari de locuinte. Campania nationala "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte" a fost organizata, in 2014, cu sustinerea ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiara, de catre UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania, PAID - Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor, UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania si APPA - Asociatia pentru Promovarea Asigurarilor.

Campania a avut drept obiectiv cresterea gradului de constientizare a romanilor cu privire la pericolele la care le este expusa locuinta, precum si informarea acestora cu privire la formele de protectie financiara pe care le ofera incheierea unei asigurari obligatorii sau facultative de locuinta. Pe parcursul intregii luni, promoteri dedicati au fost prezenti in principalele intersectii din Bucuresti si din marile orase ale tarii, oferind trecatorilor materiale informative gratuite. Mai mult decat atat, o parte dintre cele 500.000 de brosuri au fost distribuite si in mari centre comerciale din principalele orase.

Citeste si:
De când vor putea merge românii în SUA fără vize. Anunțul oficial...
De când vor putea merge...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.