Camera Deputatilor a adoptat, marti, cu 235 de voturi "pentru", 69 de voturi "impotriva" si 9 abtineri, proiectul de lege privind salubrizarea, care stabileste obligativitatea colectarii selective a deseurilor, proiect initiat in 2010 de senatorul Petru Filip.

Astfel, potrivit proiectului, autoritatile locale au obligatia sa implementeze un sistem de colectare separata a deseurilor cel putin pentru: hartie, mase plastice, metale si sticla. La nivelul unitatilor administrativ-teritoriale, transportul deseurilor colectate separate se face numai de catre operatori licentiati care au contracte de delegare incheiate cu autoritatile sau au hotarare de dare in administrare a acestei activitati.

Unitatile administrativ-teritoriale au calitate de detinator legal al deseurilor depozitate in recipientele amplasate in aria lor teritoriala, iar preluarea lor de catre alte persoane decat operatorii licentiati constituie furt si se sanctioneaza potrivit legii.

Operatorii licentiati de catre ANRSC pentru prestarea activitatii de selectare separata si transport separat al deseurilor au obligatia sa tina evidenta si sa raporteze lunar autoritatilor administratiei locale cantitatile predate operatorilor economici care desfasoara activitati de tratare a deseurilor, pe fiecare tip de deseu, scrie MEDIAFAX.

Acesti operatori au obligatia sa colecteze si deseurile abandonate si in cazul in care producatorul acestor deseuri este necunoscut, cheltuielile fiind suportate de autoritatea locala. Operatorii au obligatia sa puna la dispozitia detinatorilor de deseuri containerele, sacii necesari activitatii de precolecatre separata, costurile fiind incluse in tarif.

Deputatii au mai stabilit ca, prin derogare de la Legea administratiei publice locale, autoritatile sectoarelor municipiului Bucuresti au competente exclusive in privinta infiintarii, organizarii, atribuirii si derularii activitatii de salubrizarte, cu exceptia celor care sunt in competenta Primariei Generale a Municipiului Bucuresti, si anume dezinsectie, dezinfectie, deratizare, organizarea prelucarii, tratarii, neutralizarii si valorificarii energetice si materiale a deseurilor, precum si de coordonare, monitorizare si control al serviciului de salubrizare, de stabilire a indicatorilor de performanta. Autoritatile locale sunt obligate sa respecte strategia de dezvoltare pe termen mediu si lung a serviciului de salubrizare.

Citeste si:
Femeile însărcinate și părinții cu copii sub 5 ani vor avea...
Femeile însărcinate și...

Deputatii au introdus un amendament al deputatului PSD Dumitru Chirita care prevede ca, prin hotarare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, Primaria Generala va putea prelua partial sau total competentele primariilor sector cu privire la infiintarea, organizarea. Atribuirea si derularea activitatii serviciului de salubrizare.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.