Social 13 Mai 2013 09:54
Toate navele comerciale din porturile de la Marea Neagra vor fi verificate incepand de luni, de echipe formate din reprezentanti ai sindicatelor navigatorilor, docherilor si autoritatilor portuare.

Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor si reprezentantul Federatiei Internationale a Transportatorilor in Romania, Adrian Mihalcioiu, coordonator al acestor verificari in tara noastra, a spus ca este pentru prima oara cand aceste inspectii sunt realizate simultan in toate porturile de la Marea Neagra din sase tari.

"Luni incepe o campanie, prima din toate timpurile, de inspectie pe Marea Neagra, la care participa toate sindicatele navigatorilor, docherilor, autoritati, avem sprijinul Autoritatii Navale Romane cu ofiteri de port care vor face parte din echipele de control. Toate aceste inspectii se vor desfasura in acelasi timp in toate porturile maritime din Marea Neagra, deci nu vor mai fi locuri unde navele sa se ascunda. Aceasta actiune include verificari in Turcia, Georgia, Rusia, Ucraina, Romania, Bulgaria", a afirmat Adrian Mihalcioiu.

El a mentionat ca urmeaza sa fie depistate nave care nu corespund standardelor avand in vedere ca pe Marea Neagra navigheaza mii de vase cu vechime de zeci de ani care pot pune in pericol viata marinarilor.

"Sunt peste 800 de nave care navigheaza in zona Marii Negre care au o vechime de peste 30 de ani, ti-e practic frica sa pui piciorul pe aceste nave, peste 2.400 de nave au peste 20 de ani vechime. Acolo slujba de navigator devine una cu foarte multe pericole, s-au pierdut foarte multe vieti in ultima vreme in Marea Neagra din cauza standardelor reduse ale navelor", a mai spus liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, scrie MEDIAFAX.

El a precizat ca aceste verificari urmeaza sa stabileasca cine este proprietarul navei, ce marfuri transporta, care este ruta vaporului, cine este proprietarul marfii, mentionand ca vor fi verificate contractele colective de munca, conditiile de viata si de munca de la bordul navei, daca sunt probleme cu siguranta navei, ce salarii au marinarii, daca exista facilitati de recreere, daca sunt provizii suficiente la bord.

Citeste si:
Nave încărcate cu gaze lichefiate plutesc în largul coastelor europene
Nave încărcate cu gaze...

Adrian Mihalcioiu a mai afirmat ca in cazul gasirii unor nereguli se va da un avertisment, iar daca problemele sunt grave nava respectiva poate fi retinuta in port pana la remedierea deficientelor.

"Intrebam daca la bordul navei au fost cazuri de imbolnaviri, accidente sau decese, vedem care este numarul navigatorilor de la bordul navei, nationalitatile de la bordul navei, sa vedem daca sunt discriminate unele nationalitati fata de altele. Daca se vor gasi probleme, se va da un avertisment, daca sunt probleme mai grave autoritatile pot decide retinerea navelor", a explicat Mihalcioiu.

El a mentionat ca in cazul in care nava primeste un avertisment, daca nu remediaza problema la urmatoarea verificare efectuata in oricare port, va fi retinuta.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.