Dacă perioadele stresante îți afectează starea de spirit mai intens decât nivelul maxim căruia îi poți face față, trebuie să știi că acest lucru este absolut normal. Însă, aceste stări nu trebuie să ajungă în faze critice pentru a începe să cauți soluții.

O stare de spirit negativă lăsată să fiarbă la foc mic adesea dă în clocot, iar în final va face mai dificilă identificarea soluțiilor. Ignorarea ei nu o va face să dispară, dar nu este nimic greșit în a te concentra temporar pe o activitate care te face să te simți bine și care, odată intrată în rutină, te va ajuta să-ți menții o stare de spirit pozitivă și o viziune optimistă asupra vieții.

Mai jos, vei găsi câteva idei de activități pe care să le încerci atunci când vrei să dai un mic impuls stării de spirit.


  1. Dă curs faptelor bune


Faptele bune pot contribui la aprofundarea unui sentiment de apartenență și pot reduce izolarea prin faptul că îți permit să te conectezi emoțional cu alte persoane. Atunci când ajutăm o persoană aflată în nevoie, eliberăm oxitocină, care este același hormon ce se eliberează atunci când iei în brațe un bebeluș sau te îndrăgostești.

Poate fi extrem de ușor să te angajezi în acțiuni altruiste prin cuvintele și acțiunile tale din viața reală. Pentru că schimbarile mici pot face o mare diferenta, poți veni în sprijinul copiilor defavorizați, arătându-ți admirația pentru consecvența de care dau dovadă în parcursul lor școlar și susținând parcursul lor printr-o donație.


  1. Socializează


Persoanele singure sunt mai predispuse să sufere de depresie, tensiune arterială scăzută, insomnii și declin cognitiv general. În acest context, legătura socială are, în general, un efect protector împotriva depresiei. Așadar, ia legătura cu familia și prietenii, alătură-te unui club sau unei comunități sau fii voluntar în comunitatea ta. Socializarea te ajută să te eliberezi de tensiuni, să consolidezi relațiile și să te conectezi cu oamenii.

Citeste si:
Dana Roba a chemat ambulanța. Starea ei s-a agravat, după...
Dana Roba a chemat ambulanța....


  1. Petrece mai mult timp în aer liber


Fă-ți un obicei din a te plimba afară în fiecare zi, iar la birou, dacă ai posibilitatea, asigură-te că biroul tău este poziționat lângă o fereastră.

Lumina naturală va contribui la îmbunătățirea stării de spirit, a sistemului imunitar, a somnului și, în cele din urmă, a nivelului de energie.


  1. Găsește motive să râzi


Pare simplu, dar nu există nimic mai bun pentru starea ta de spirit decât să râzi. Râsul este o modalitate excelentă de a reduce stresul și de a te calma.

Atunci când râzi, activitatea neurotransmițătorilor cerebrali dopamină și serotonină se intensifică și scade nivelul hormonului stresului, cortizolul. Acest lucru te face să te simți fericit și relaxat.


  1. Bea mai multă apă


Citeste si:
Arsurile la stomac in sarcina. 10 sfaturi pentru a le trata
Arsurile la stomac in...

Deshidratarea poate avea impact asupra echilibrului dintre dopamină și serotonină în creier. Aceste dezechilibre pot intensifica sentimentele de dispoziție scăzută, anxietate sau depresie.

Ca recomandare generală, încearcă să bei 6-8 pahare de apă pe zi. Păstrează o sticlă de apă pe birou sau în apropiere ca un memento vizual pentru a bea pe parcursul zilei.


  1. Exerciții fizice


Câteva minute rezervate exercițiilor fizice te pot ajuta să dormi mai bine, să ai mai multă energie și să îți menții inima sănătoasă.

Alege un set de exerciții care să nu te suprasolicite. Dacă te ajută, ascultă muzică în timp ce le practici. Melodia preferată te poate motiva să te miști, ceea ce poate, la rândul său, stimula energia și starea de spirit.

Aproximativ 150 de minute pe săptămână reprezintă o valoare realistă, ce va da roade în demersul tău de a-ți îmbunătăți tonusul și starea de spirit.

Citeste si:
Cum fac trecerea de la alăptare la diversificare - 7 sfaturi utile
Cum fac trecerea de la...


  1. Folosește-ți mâinile


Folosirea mâinilor pentru activități care nu necesită prea multă concentrare, cum ar fi aranjarea cărților sau a hainelor poate ajuta creierul să se relaxeze.

Mai mult, folosirea mâinilor pentru a îndeplini sarcini specifice îți poate aduce bucurie. Încearcă să pictezi, să colorezi, să realizezi forme din hârtie sau să realizezi personaje din legume. Vei fi surprins ce efect ar putea avea o astfel de activitate simplă asupra stării de spirit.

Așadar, atunci când simți că ai nevoie de un mic stimulent pentru a trece cu bine peste perioadele în care te simți abătut și morocănos, nu este nevoie să cauți mai departe de confortul tău. Există lucruri mici și simple pe care le poți face pentru a te simți mai bine.

Citeste si:
Cum să te pregătești de jogging: 7 sfaturi de urmat pentru un...
Cum să te pregătești de...

Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 29 Septembrie 2023 - 10 : 09

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.