Odată cu intrarea în sezonul rece, sistemul imunitar rămâne aliatul nostru împotriva răcelilor, a gripei sau a altor boli specifice. Frigul, astenia, gândirea negativă afectează buna funcționare a corpului. Așadar, este important să începi încă de la sfârșitul verii să îți pregătești corpul pentru perioada mai rece. Iată câteva sfaturi simple care te pot ajuta în acest sens.

Alimentația

Dieta trebuie să rămână echilibrată. Contrar credinței populare, nu are rost să ne grăbim să consumăm alimente bogate în calorii atunci când temperaturile scad. Este adevărat, când vremea este rece, corpul nostru se confruntă cu o pierdere mai mare de energie, dar compensarea cu dulciuri și grăsimi nu are sens. Este mai bine să pariezi pe valoarea nutritivă a fructelor și legumelor. Consumă supe de legume, fructe bogate în vitamina C, precum citricele. Pregătește-te din timp și aprovizionează congelatoarele cu fructe și legume de sezon (fructe de pădure, caise, cireșe, prune, fasole verde, conopidă, broccoli, verdețuri variate). Nu uita să consumi nuci, ciuperci, ghimbir, ficat, pește, precum somonul, tonul sau macroul. Nimic nu este impus, nimic nu este interzis, atât timp cât este consumat cu măsură.

Sportul

Exercițiul fizic este esențial și nu doar în anotimpurile reci. Mersul activ, măcar o jumătate de oră pe zi, vara sau iarna, întărește corpul, acționează favorabil asupra imunității, a capacităților cardiovasculare, dar și asupra psihicului. Nimic nu este mai rău decât să stai constant într-un mediu închis. Că ești acasă sau la birou, ventilează spațiul. Aerul proaspăt este cu adevărat benefic pentru plămâni. Evită supraîncălzirea camerelor, căci diferențele mari de temperatură dintre interior și exterior îți vor obosi corpul. Lipsa luminii naturale poate provoca tulburări psihologice și anxietate, dar mersul pe jos, la aer curat, ajută foarte mult.

Suplimentele alimentare și uleiurile esențiale

Este indicat ca înainte de venirea sezonului rece să faci cure de vitamina C pentru a scădea riscul contractării unei răceli. Fructele și legumele sunt ideale, dar și suplimentele pot fi utile. Poți, de asemenea, completa cu suplimente de fier, magneziu, zinc, vitaminele A, E și B9. Pentru flora intestinală, foarte utile sunt probioticele. Poți preveni infecțiile tractului respirator cu echinaceea, care te va ajuta și în cazul răcelilor. La fel de importante sunt extractele de mentă, cimbru, valeriană sau produsele apicole, precum polenul, propolisul, mierea. Nu uita de uleiurile esențiale, care pot fi un ajutor de nădejde în vremea rece. Esențele de cimbru sau eucalipt pot fi folosite pentru purificarea aerului din casă, într-un difuzor de cameră. Sau picurate pe o batistă și inhalate periodic, te pot proteja când ieși afară sau folosești mijloacele de transport în comun. Dacă ești răcit, le poți folosi pentru a face inhalații de câteva ori pe zi.

Igiena

Nu uita că este foarte importantă igiena mâinilor, locul preferat de mulți microbi și virusuri ce pot provoca o serie de infecții de iarnă. Aceștia se transmit de la un individ la altul prin aer (tuse, strănut), dar și prin obiectele folosite zilnic (telefon, tastatură, clanța ușii etc.). Spălatul mâinilor cu săpun, în mod regulat, încetinește procesul de răspândire al virusurilor. De altfel, acest gest simplu, adesea neglijat, nu trebuie aplicat doar iarna, ci pe tot parcursul anului, pentru a evita o serie de neplăceri.

Citeste si:
Metalele grele ne invadează farfuria. România merge pe încredere,...
Metalele grele ne invadează...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

În concluzie, o alimentație adecvată, sportul și câteva reguli de igienă sunt cheia pentru a trece liniștit și sănătos peste sezonul rece.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.