Atunci când suntem confruntați cu pierderea unei persoane dragi, planificarea ceremoniei funerare poate fi o sarcină copleșitoare, agravată de durere și tristețe. Din acest motiv, multe familii aleg să colaboreze cu o agenție funerară profesională, care să le ofere asistență în acele momente dificile. Vom vorbi așadar despre rolul unei astfel de agenții în cazul decesului unei persoane, cât de utila este și ce avantaje aduce în plus fata de realizarea procesului de către membrii familiei unei persoane decedate.

A apela la o agenție funerară nu mai este în ziua de azi doar un lux ci mai ales o necesitate în special în sarcini precum transportul funerar dar și organizarea de pomeni și alte evenimente înainte, în timpul sau după finalizarea înmormântării propriu-zise. Este însă important să alegem o agenție funerară cât mai bună, chiar și dacă aceasta se află în alt oraș asta pentru că în ziua de azi multe dintre ele își oferă serviciile pe locații mult mai extinse că înainte, chiar și în alte orașe mai îndepărtate.

Printre cele mai cunoscute servicii oferite de marea majoritate a agențiilor funerare se numără consultanta și organizarea întregului proces, pregătirea trupului persoanei decedate, alegerea obiectelor funerare, transportul funerar, întocmirea documentelor necesare precum și servicii suplimentare, în special după înmormântare, că anterior menționat.

1. Consultanță și organizare

O agenție funerară profesională oferă în primul rând consultanță. Aceasta începe cu o întâlnire cu familia, pentru a înțelege nevoile și dorințele acesteia. Se discută despre tipul de serviciu dorit (tradițional, neconfesional, tematic), locația, dorințele speciale și altele. Desigur, detalii se pot discuta chiar și la telefon sau online și se poate stabili o baza încă din acest punct după care agenția vă raspunde într-un mod corespunzător.

Costuri - Acest serviciu de consultanță poate fi inclus în pachetul general sau poate avea un preț separat. Costurile variază în funcție de complexitatea serviciilor solicitate și durata consultării.

2. Pregătirea decedatului

După deces, corpul persoanei decedate trebuie pregătit corespunzător. Acest lucru include igienizare, îmbrăcăminte, machiaj și în unele cazuri, îmbălsămare. O agenție se poate ocupa de multe lucruri, de la preluarea corpului de la spital sau morgă și pregătirea adecvată până la conducerea acestuia acasă sau la capela iar mai apoi la cimitir.

Citeste si:
Cum să îți reduci costurile și să ai parte de mai mult confort în...
Cum să îți reduci costurile...

Costuri - Pregătirea decedatului poate fi un serviciu costisitor, iar prețul poate varia în funcție de procedurile alese și de complexitatea acestora.

3. Alegerea sicriului sau a urnei

O agenție oferă o gamă variată de sicrie și urne, din diferite materiale și la diverse prețuri. Familia poate alege în funcție de buget și de preferințele decedatului. Acestea sunt adesea incluse în pachetele funerare puse la dispoziție de acea agenție dar pot fi de asemenea alese și separat. Cel mai simplu în acest caz este să se opteze pentru un pachet personalizat în care se pot schimba cât mai multe aspecte daca este necesar.

Costuri - Prețul sicriului sau al urnei variază considerabil, în funcție de material, design și finisaje. Există opțiuni pentru toate bugetele. De asemenea, există și multe opțiuni de plată sau care să acopere aceste costuri fără a mai fi nevoie că familia să plătească în plus.

Citeste si:
Cum îți poți eficientiza costurile pentru mașina familiei
Cum îți poți eficientiza...

4. Transportul decedatului

Agenția se ocupă de transportul decedatului de la locul decesului la casa funerară, apoi la locul de odihnă finală. Acest transport poate fi doar în cadrul unui oraș sau a unei localități cât și dintr-un oraș în altul, asta și în funcție de locația în care persoana a decedat și cea în care urmează să fie înmormântata sau incinerată. Și cei de la https://presidentfunerare.ro/ oferă în acest sens servicii de cea mai bună calitate.

Costuri - Costurile pot varia în funcție de distanța parcursă și de tipul vehiculului ales dar și în funcție de firma în cauza.

5. Servicii ceremoniale

Acesta include organizarea și coordonarea ceremoniei, fie că este vorba de o slujbă religioasă, o ceremonie civilă sau o comemorare. Agenția poate oferi și servicii suplimentare, cum ar fi muzica, aranjamentele florale și altele, acestea fiind de altfel destul de comune și chiar necesare pentru unele persoane.

Citeste si:
Reducerea costurilor și creșterea vânzărilor din online prin...
Reducerea costurilor și...

Costuri -Prețul acestui serviciu depinde de durata și complexitatea ceremoniei, precum și de costurile adiționale asociate.

6. Asistență în obținerea documentelor

Obținerea certificatului de deces, a avizelor pentru înmormântare sau incinerare și a altor documente necesare sunt proceduri birocratice care pot fi dificile. Agenția poate oferi asistență în acest proces. Dacă este vorba de exemplu despre preluarea persoanei decedate de la un spital sau o morgă, se poate opta și pentru realizarea sau simpla preluare a documentelor necesare în acest caz.

Costuri - Acest serviciu poate avea un cost fix sau poate fi inclus în pachetul general.

7. Servicii post-funerare

Unele agenții oferă și servicii post-funerare, precum consiliere pentru doliu, asistență în alegerea și amplasarea monumentului funerar sau întreținerea mormântului, pomeni și diverse alte evenimente.

Citeste si:
BREAKING NEWS | Ludovic Orban: Vaccinarea anti-COVID-19 s-ar putea...
BREAKING NEWS | Ludovic...

Costuri - Aceste servicii pot fi taxate separat sau incluse într-un pachet funerar și variază în funcție de tipul de servicii și de numărul de servicii care sunt alese.

Agențiile funerare profesionale oferă o gamă largă de servicii pentru a ajuta familiile în acele momente grele. Costurile variază în funcție de alegerea serviciilor și de complexitatea acestora. Este recomandat că familia să discute deschis cu agenția despre bugetul disponibil și să ceară un deviz detaliat pentru a evita surprizele neplăcute. Colaborarea cu o agenție funerară poate oferi liniștea și sprijinul necesare într-un moment atât de sensibil.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 27 Septembrie 2023 - 03 : 09

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.