Comisarul european pentru politica regionala, Corina Cretu, a declarat, vineri, ca studiul de fezabilitate pentru realizarea autostrazii Moldova poate sa fie finantat pe actuala perioada de programare, dar este necesara o solicitare din partea Guvernului, care nu a fost depusa deocamdata.

"In legatura cu autostrada Moldova, serviciile noastre de la DG Regio au avut consultari cu Guvernul Romaniei si evaluarea noastra este ca putem oferi finantare pentru realizarea studiului de fezabilitate pe actuala perioada de programare, dar avem nevoie de o solicitare din partea Guvernului Romaniei, pe care nu o avem. Deci noi ne-am oferit, la Comisie, sa realizam studiul de fezabilitate pentru autostrada Ungheni - Iasi - Targu Mures pe perioada actuala de programare si din viitorul buget, de la 1 ianuarie 2021, sa se realizeze constructia efectiva. Dar aceste lucruri nu le putem face fara a primi un proiect - la fel cum e si cazul Sibiu - Pitesti, care are prioritate in Master Planul de Transport - fara ca proiectele sa fie depuse la Comisie", a explicat Cretu, la o conferinta de presa sustinuta alaturi de primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, la sediul municipalitatii, potrivit Agerpres.

Comisarul european a mentionat ca inca din prima zi a mandatului sau a tras "semnale de alarma", asupra "nevoii de conectare a Romaniei la reteaua europeana de transport si autostrazi". Precizarile au fost facute in replica la o intrebare din partea mass media referitoare la o eventuala sustinere pentru protestul "Romania vrea autostrazi #sieu".

"Exista un Master Plan de Transport, aprobat de Comisia Europeana inca din anul 2015 si pentru mine este absolut inexplicabil de ce, dupa ce o tara isi stabileste prioritati, nu depune si proiecte aferente catre Comisia Europeana. Pentru ca, stiti foarte bine, proiectele se realizeaza in statele membre, Comisia le aproba pe cele in valoare de peste 50 de milioane de euro. Dupa parerea mea, orice semnal este binevenit pentru a accelera realizarea de proiecte si implementarea lor. Pe de alta parte, este foarte trist ca Romania e pe primul loc in ceea ce priveste rata mortalitatii in accidente rutiere. Infrastructura de transport inseamna, de fapt, investitii, locuri de munca, o viata mai buna pentru cetateni", a precizat Cretu.

In acest moment la Bruxelles sunt in curs de evaluare doar "cateva proiecte noi" depuse din partea Romaniei

"In analiza, din pacate, nu mai avem decat cateva proiecte noi in curs de evaluare. Cel mai important este cel al Centurii de sud a Bucurestiului. Sper ca se vor termina in doua-trei saptamani consultarile interservicii si ca vom putea aproba finantarea pentru acest proiect important, care va degreva traficul din Capitala. De asemenea, avem in analiza un proiect privind imbunatatirea serviciilor de transport pentru linia 2 de metrou; un proiect privind protectia si reabilitarea zonei de coasta; trei proiecte de infrastructura de apa, in valoare de trei miliarde de euro. Bani avem, asteptam proiecte noi si cred ca e foarte important sa ne unim toate eforturile. Sigur, sa nu politizam, aici nu e vorba de politica, ci de dezvoltarea tarii si de imbunatatirea vietii oamenilor si de folosirea la maximum a acestei sanse istorice pe care o avem, de a avea aceste fonduri europene care vin in mod gratuit in tara, dar pentru care trebuie depuse proiecte la Comisia Europeana, pe care le asteptam in continuare", a precizat Cretu.

In timpul mandatului sau au fost aprobate 49 de proiecte din domeniul infrastructurii din Romania

"In ceea ce priveste infrastructura, am aprobat in timpul mandatului meu 49 de proiecte - aici sunt incluse si proiectele de apa si canalizare. 40 de proiecte au fost fazate, sunt cele care nu au fost terminate la timp, pe perioada de finantare 2007-2014 si de aceea, pentru a nu se pierde finantarea europeana din exercitiul financiar anterior, am decis sa le fazam in doua parti. Aceste proiecte fazate reprezinta 3,1 miliarde de euro, care consuma din actualul exercitiu 2014-2020. Alt proiect pe care l-am aprobat este legat de autostrada Campia Turzii - Targu Mures, cu o cofinantare de 246 de milioane de euro din fonduri europene, reabilitarea caii ferate Gurasada-Simeria, 1,3 miliarde euro - este cel mai mare santier feroviar din Europa, realizat pe fonduri europene la ora actuala, linia de metrou M6 (609 milioane euro)", a spus Cretu.
Citeste si:
Finanțarea start-up-urilor: cele mai bune opțiuni pentru afacerea...
Finanțarea start-up-urilor:...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.