Un asteroid uriaș, „potențial periculos”, se apropie de Pământ. Corpul care urmează să treacă pe lângă noi în această săptămână are o dimensiune de două ori mai mare decât Burj Khalifa, cea mai înaltă clădire din lume de când a fost construită în 2004.

Asteroidul 7335 (1989 JA), „potențial periculos” și de două ori mai mare decât Burj Khalifa, se apropie de Pământ

Asteroidul, numit 7335 (1989 JA), va trece pe lângă planeta noastră vineri, la 14:26 UTC (ora universală coordonată). În vreme ce NASA a clasificat asteroidul drept „potențial periculos”, este puțin probabil să reprezinte cu adevărat o amenințare pentru planeta noastră, trecând la o distanță de aproape 4 milioane de kilometri, adică, de exemplu, de aproape 10 ori distanța medie dintre Pământ și Lună.

Vineri, asteroidul se va afla la 0,026 de unități astronomice de Pământ și va călători cu o viteză uluitoare de aproximativ 47.231 de kilometri pe oră, de aproximativ 14,5 ori mai rapid decât un glonț.

Cu un diametru de aproape 1,8 kilometri, asteroidul va fi cea mai mare rocă spațială care va trece aproape de Pământ în acest an, deci posibilitatea ca acest corp să lovească Pământul este extrem de scăzută. Totuși, NASA nu a anulat șansele coliziunii unui asteroid în viitorul apropiat, conform Daily Mail.

Cercetătorii descoperă circa 30 de noi „obiecte din apropierea Pământului” în fiecare săptămână, iar la începutul anului 2019 au găsit un total de peste 19.000 de obiecte. Cu toate acestea, agenția spațială a avertizat că tabelul său nu este complet, ceea ce înseamnă că un impact neprevăzut ar putea avea loc „oricând”.

Veniturile anuale ale industriei spaţiale ar trebui să atingă 1.000 de miliarde de dolari până în 2040

Industria spațială ar trebui să atingă venituri anuale de 1.000 de miliarde de dolari până în 2040, costurile de lansare urmând să scadă cu 95%, au transmis analiștii Citigroup într-un raport amplu publicat luna aceasta, conform ANBC.

Iulia Albu dă de pământ cu vedetele care promovează clinici și...
Iulia Albu dă de pământ cu...

O scădere suplimentară a costului de acces la spațiu ar aduce mai multe oportunități de expansiune și inovare tehnologică, deblocând mai multe servicii de pe orbită, cum ar fi banda largă prin satelit și producție, a completat banca.

Estimările Citigroup pentru industrie se potrivesc cu prognozele publicate în ultimii ani de Morgan Stanley, Bank of America și alții. Valoarea economiei spaţiale globale a atins 424 de miliarde de dolari în anul 2020, ca urmare a unei creșteri de 70% din 2010.

„Veniturile din producţie, servicii de lansare şi echipamente la sol vor reprezenta cea mai mare parte a creşterii veniturilor din sectorul sateliţilor. Cu toate acestea, este aşteptat ca cea mai rapidă rată de creştere să vină din noile aplicaţii şi industrii spaţiale, veniturile estimate urmând să crească de la zero la 101 de miliarde de dolari în această perioadă”, a spus Citigroup.

Bianca Drăgușanu, prima reacție după ce a aflat că Daniela Crudu...
Bianca Drăgușanu, prima...

Deși Citigroup a venit cu previziuni optimiste, banca a subliniat că multe rămân speculative în industrie, ”cum ar fi energia solară spaţială, minerit lunar/asteroizi, logistica spaţială/marfă, turismul spaţial, călătoriile interurbane cu rachete şi cercetarea şi dezvoltarea şi construcţia în microgravitaţie”.

”O analogie similară ar fi încercarea de a prognoza valoarea actuală a internetului în urmă cu aproape 20 de ani, când termenul smartphone era relativ necunoscut şi înainte ca internetul în bandă largă să înlocuiască conexiunile dial-up”, au spus analiştii.

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe