Folosirea transportului public urban in tarile Uniunii Europene a crescut cu 8 la suta intre 2000 si 2012, an in care s-au efectuat 49,5 miliarde de curse cu autobuze, tramvaie, metrouri, potrivit unui studiu al UITP (International Association of Public Transport).

Daca acestora li se adauga trenurile de la periferie, sunt 56,8 miliarde de curse efectuate in 2012, in cele 28 de tari ale Uniunii Europene, respectiv o medie de 182 de milioane de curse pe zi lucratoare, afirma UITP in acest studiu, publicat luni.

"Dinamica de crestere ce a inceput in primii ani ai deceniului - si a fost afectata de criza din 2009 - a fost sustinuta de evolutii mai structurale si dezvaluie schimbarile emergente in modelele de mobilitate", comenteaza UITP.

De fapt, "intre 2000 si 2009, cresterea constanta a numarului de curse a fost in concordanta cu o crestere echivalenta cu numarul locuitorilor din zona urbana in UE. Ceea ce sugereaza ca aceasta crestere a fost generata in principal de dinamica populatiei urbane", subliniaza organizatia.

In aceasta perioada, doar anul 2009, varful crizei economice, a cunoscut o scadere a numarului de curse, de 1,7%.

In timp ce cresterea medie de folosire a transportului public a fost 8 la suta intre 2000 si 2012, Belgia este cea care a inregistrat cea mai mare crestere (plus 114%), urmata de Luxemburg (plus 50%). Ea a fost de 29% in Franta.

Austria, Suedia, Marea Britanie si Germania au cunoscut si ele o crestere a numarului de curse efectuate intre 2000 si 2012. In schimb Slovenia, Estonia, Ungaria si Polonia au inregistrat o scadere de 10% sau mai mult. UITP mentioneaza, de asemenea, ca "sase din opt tari in care folosirea transportului public de catre locuitorii din zona urbama este cea mai mare in 2012, cu peste 150 de calatorii de persoana, s-au alaturat UE dupa 2000: Cehia, Estonia, Ungaria, Lituania, Polonia si Romania".


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.