O planeta gigantica a fost descoperita la o distanta de 500 de ani lumina de orbita terestra, dupa ce, in ultimii ani, cercetatorii au localizat zeci de exoplanete al caror diametru il depaseste de cateva ori pe cel al Terrei, informeaza editia in limba franceza a agentiei Sputnik.

Descoperirea cercetatorilor a starnit controverse legate de natura corpului cosmic, deoarece nu puteau determina cu certitudine daca era vorba despre Super-Terre sau planete de compozitie gazoasa, similare lui Neptun.

Cu ajutorul spectrografului HARPS si al telescopului Kepler, cercetatorul Nestor Espinoza si colegii sai de la Universitatea Catolica din Chile au detectat urme ale unei stele - BD+20594b.

Recent, oamenii de stiinta au publicat un articol pe site-ul bibliotecii electronice a Universitatii Cornell in care demonteaza teoria conform careia planeta BD+20594b ar fi similara lui Neptun, scrie MEDIAFAX.

Densitatea planetei indica faptul ca planeta este, mai degraba, o "geamana" a Terrei, de dimensiuni gigantice. Planeta se situeaza la o distanta de 500 de ani lumina fata de Pamant, iar masa ei este de 16 ori mai mare decat a planetei noastre. Viata pe BD+20594b este, probabil, imposibila, avand in vedere ca atmosfera ce inconjura aceasta planeta a fost distrusa in momentul formarii sale, acum 3,3 miliarde de ani.

Totodata, planeta BD+20594b se afla prea aproape de steaua proprie si isi termina rotatia in jurul astrului in doar 43 de zile, astfel posibilitatea existentei apei in forma lichida pe suprafata ei fiind exclusa.

Descoperirea planetei BD+20594b redeschide discutiile privitoare la existenta asa-ziselor Super Terre a caror masa este de 10 ori mai mare decat a Pamantului. Espinoza si colegii sai spera ca studiul paralel al planetei BD+20594b si al altor Super-Terre Kepler-10c va duce la intelegerea motivului pentru care planetele similare pot avea aparente atat de diferite. In plus, cercetarea i-ar putea ajuta sa descopere cu adevarat, in viitor, o planeta "geamana" a Pamantului.