Oamenii de stiinta de la UCLA au ajuns la concluzia ca Pamantul s-a format dupa o coliziune frontala cu un embrion planetar numit Theia, acest eveniment cosmic reprezentand si momentul in care s-a creat Luna, potrivit The Independent.

Un embrion planetar numit de cercetatori Theia, de o dimensiune probabil similara cu a Pamantului sau a planetei Marte, a intrat in coliziune cu Terra acum 4.5 miliarde de ani, cand planeta noastra exista de doar 100 de milioane de ani.

Coliziunea Terra - Theia era deja cunoscuta, dar noi dovezi din cadrul cercetarilor incepute la UCLA ca lovitura a fost mai degraba un asalt frontal, decat o ciocnire laterala. Forta impactului a rezultat in contopirea celor doua planete, Terra si Theia, in timp ce o parte desfacuta din corpul planetar in urma coliziunii a intrat in halo-ul gravitational al planetei rezultate, formand Luna, scrie MEDIAFAX.

Cercetatorii au studiat pietrele lunare din misiunile Apollo si le-au comparat cu pietrele vulcanice descoperite in Hawaii si Arizona. Spre surprinderea lor, nicio diferenta nu a fost gasita intre izotopii de oxigen din componenta pietrele si s-a decis, astfel, ca aveau o compozitie chimica similara.

"Nu vedem nicio diferenta intre izotopii de oxigen ai Terrei si ai Lunii; sunt identici.", a spus Edward Young, principalul autor al noului studiu demarat la UCLA, profesor de geochimie si cosmochimie.

"Theia era in intregime imbinata cu Pamantul si cu Luna, chiar dispersata intre ele. Acest fapt explica de ce nu exista nicio diferenta chimica intre ramasitele planetare ce provin din Theia pe Terra sau de pe Luna.", adauga Edward Young.
Conform profesorului Young, Theia ar fi crescut in dimensiune si s-ar fi inchegat intr-o planeta, daca acea coliziune nu s-ar fi produs.

Cercetarile au fost finantate de NASA, in colaborare cu Deep Carbon Observatory si European Research Council advanced grant (ACCRETE) si au fost publicate in revista Science.

De asemenea, studiile au generat intrebari suplimentare despre originile Pamantului. Printre intrebari se numara aceea daca in momentul coliziunii apa pe Terra a secat - inainte ca asteroizii bogati in apa sa loveasca Pamantul la zeci de milioane de ani mai tarziu.

Descoperă lumea: 16 motive pentru care India pare a fi o altă planetă