Oamenii de stiinta au descoperit cu ajutorul telescopului spatial Kepler un sistem solar stravechi care seamana foarte mult cu sistemul din care face parte Terra, informeaza bbc.co.uk.

Analizand datele stiintifice transmise de telescopul Kepler, cercetatorii de la Universitatea Birmingham din Marea Britanie au identificat o stea in jurul careia orbiteaza cinci planete, asemanatoare ca marime cu Terra. Acel sistem stelar, aflat la o distanta de 117 ani-lumina, este cel mai vechi din categoria sa, fiind format in urma cu 11,2 miliarde de ani. Oamenii de stiinta considera ca Universul s-a format in urma cu 13,8 miliarde de ani.

Cercetatorul Tiago Campante, coordonatorul studiului, spune ca noua descoperire ar putea aduce oamenilor de stiinta noi indicii despre existenta unor forme stravechi de viata in galaxie. "Pana in momentul in care Terra s-a format, planetele din acel sistem solar erau deja mai batrane decat este in prezent planeta noastra", a spus acelasi cercetator. "Aceasta descoperire ar putea sa ne ajute sa stabilim cu precizie momentul in care a inceput ceea ce ar putea fi numit «era de formare a planetelor»", a adaugat el.

Oamenii de stiinta britanici spun ca steaua respectiva, denumita Kepler-444, si planetele sale sunt de doua ori si jumatate mai batrane decat Pamantul si dateaza din "zorii galaxiei noastre". Planetele au marimi cuprinse intre cele ale planetelor Mercur si Venus si parcurg orbite complete in jurul stelei lor in echivalentul a 10 zile terestre, scrie MEDIAFAX.

Desi proximitatea planetelor de acea stea elimina posibilitatea existentei vietii pe ele in prezent, profesorul Campante spune ca descoperirea lor evidentiaza faptul ca planete cu marimi apropiate de cea a Terrei, capabile sa intretina viata, ar fi putut sa existe in trecut in jurul unei stele stravechi. "Ar putea exista anumite civilizatii acolo, in spatiu, care sa aiba un avans de cateva miliarde de ani fata de noi. Imaginati-va nivelul tehnologiei lor", a spus coordonatorul studiului.

Analiză făcută din birou. Un salariu de 1.400 de lei, suficient...
Analiză făcută din birou. Un...

Telescopul spatial Kepler, operat de NASA, lansat in 2009, a descoperit deja cateva sute de planete aflate in afara Sistemului nostru Solar.