Oamenii de stiinta a identificat aproape 700 de variatii genetice care joaca un anumit rol in determinarea inaltimii unei persoane.

Aproape 450 de experti americani, europeni si australieni, reuniti sub egida Consortium GIANT (International Genetic Investigation of Anthropometric Traits), au facut aceasta descoperire examinand ADN-ul a peste 250.000 de persoane europene, potrivit unui studiu publicat duminica in revista stiintifica britanica Nature Genetics.

Ei au identificat 697 de variatii genetice in peste 400 de regiuni ale genomului implicate in determinarea inaltimii - de trei ori mai multe decat cele cunoscute pana in prezent. "De acum inainte putem sa explicam aproximativ 20% dintre factorii ereditari ce determina inaltimea, in comparatie cu 12% cat puteam in trecut", a declarat Tonu Eskio, medic la Boston Children's Hospital, unul dintre autorii studiului.

Studii precedente au aratat deja ca inaltimea unei persoane depinde in procent de 80% de factorii ereditari si in procent de 20% de cei asociati alimentatiei si mediului inconjurator, scrie MEDIAFAX.

Dupa parerea lui Tim Frayling, profesor la Universitatea Exeter din Marea Britanie, studiul realizat recent ar putea, dincolo de "satisfacerea unei curiozitati stiintifice", sa aiba "un impact veritabil in tratamentul maladiilor care pot fi asociate cu inaltimea, precum osteoporoza, cancerul si bolile cardiace". Potrivit unor studii precedente, inaltimea peste medie a unei persoane ar putea fi asociata cu un risc sporit de cancer mamar si de prostata, dar si cu un risc mai mic de maladii cardiovasculare.

Totodata, noul studiu realizat de acel consortiu ar putea "sa ii linisteasca pe parintii ingrijorati sa vada ca fiii si fiicele lor nu cresc asa cum sperau ei, fara sa stie insa ca cei mai multi dintre acei copii au mostenit pur si simplu un numar mare de gene care determina «talia mica»", a explicat Tim Frayling.

Analiză făcută din birou. Un salariu de 1.400 de lei, suficient...