Persoanele purtatoare ale unei mutatii genetice asociate cu maladia Alzheimer dezvolta aceasta boala cu trei ani mai devreme fata de media de varsta a celorlalti pacienti, intrucat, in cazul lor, pierderea celulelor cerebrale este mult mai rapida.

"Nu am constatat niciodata un ritm atat de rapid de distrugere a tesuturilor din creier precum acela obervat la subiectii purtatori ai variatiei genetice TREM2", a declarat Paul Thompson, profesor de neurologie si psihiatrie la University of Southern California din Los Angeles, principalul autor al acestui studiu aparut in revista americana New England Journal of Medicine.

Persoanele sanatoase pierd mai putin de un procent din materia lor cerebrala pe an. Aceasta pierdere este compensata in parte de o regenerare a neuronilor rezultand din stimularea mintala, a explicat profesorul american, scrie MEDIAFAX.

Simptomele maladiei Alzheimer incep sa se manifeste atunci cand aproximativ 10% din tesuturile cerebrale au fost distruse.

"Acesta este primul studiu care a utilizat o scanare a creierului pentru a arata efectele pe care le are acea variatie genetica", a adaugat profesorul Thompson.

Aceasta mutatie, a carei descoperire a fost anuntata in ianuarie 2013, accelereaza pierderea de tesuturi cerebrale intr-un ritm incredibil de rapid. Persoanele purtatoare - aproximativ 1% din populatia totala - pierd 3% din totalul neuronilor lor in fiecare an.

Autorii studiului au comparat evaluarile prin RMN (imagistica prin rezonanta magnetica) realizate pe 478 de adulti, cu media de varsta de 76 de ani, timp de doi ani, in America de Nord. Acest grup era alcatuit din 283 de barbati si 195 de femei. Aproximativ 100 participanti aveau maladia Alzheimer, 221 sufereau de tulburari cognitive usoare si 157 aveau o sanatate buna.

Purtatorii mutatiei genetice TREM2 au pierdut intre 1,4% si 3,3% mai mult tesut cerebral, cu un ritm de doua ori mai rapid decat voluntarii care nu prezentau aceasta variatie genetica.

Pierderile erau concentrate mai ales in lobul temporal si in hippocampus, zone cerebrale care joaca un rol important pentru memorie.

Clinica Virtuală a Memoriei - locul unde să ai grijă de cea mai de...