Cand am vazut prima oara noul X2, n-am inteles cu exactitate ce isi doreste BMW sa fie acest autovehicul si la ce clienti apeleaza. Am luat in considerare faptul ca piata SUV-urilor de mici dimensiuni este in crestere si ca din ce in ce mai multi oameni care traiesc in mediul urban prefera o masina cu garda mai ridicata, insa pentru asta exista BMW X1, BMW X3 sau BMW X5, nu? Daca mai luam in calcul si faptul ca cel mai bine vandut SUV din Europa vine si in varianta hibrid, atunci e clar ca alegerea e una simpla: X5 si-am terminat. Ei, bine... Lucrurile nu sunt niciodata simple atunci cand privesti piata clientilor de masini noi si, mai ales, daca urmaresti tendintele de cumparare ale celor care isi doresc o masina noua, de la o marca cunoscuta, dar stau in oras, insa pleaca cel putin o data pe luna undeva in afara orasului. Oamenii-s complicati si foarte diferiti, iar asta nu poate fi decat un lucru bun. Dac-am fi toti la fel, unde ar mai fi farmecul societatii? Sa intram, pana la urma, in miezul problemei si sa vedem cine e si, mai important, pentru cine e facut X2-ul. (Vezi AICI mai multe imagini cu noul BMW X2)

BMW X2 – fara predecesor

Un model nou in gama X de la producatorul auto bavarez este ceva spre care toti pasionatii privesc cu mare atentie. Cand cineva iti spune ca vine un BMW nou-nout, iti prinde atentia. De asta s-au asigurat si nemtii. Uitati-va putin la culoarea masinii si-apoi la forma ei.
bmw x2 florin amariei

Nu seamana cu X4 si nici nu aduce nimic cu X6, asadar plecam din start cu un aspect pozitiv. E clar ca X2 nu este doar un alt SAC (Sports Activity Coupe) care taie din practicalitate si puncteaza pe stil. Desi design-ul masinii este clar o declaratie pe care proprietarul o face lumii, atunci cand se afla la volanul acestei masini, el nu va renunta la multe privind practicalitatea. Da, e clar, nu te gandesti la locurile din spate atunci cand iti pui in minte ca vei cumpara aceasta masina. Credeti ca proprietarii de Evoque s-au gandit la treaba asta vreun pic atunci cand si-au comandat masina? Nu. Exact asa va fi si in cazul soferilor de X2. Este o masina gandita pentru sofer, pasagerul din dreapta, loc pentru bagaje si, eventual, un animal de companie sau un copil in spate. Adultii nu stau rau pe bancheta spate, insa nu vor fi la fel de confortabili ca intr-un X3 sau X5, spre exemplu.

Faptul ca BMW a mizat pe un design curajos la exterior, dar care pastreaza limbajul deja cunoscut al bavarezilor e o dovada in plus a faptului ca X2 vrea sa ajunga la cei ca... Mine. Eu, cel putin, asta cred.

Sunt doar doua tipuri de motorizare care ofera tractiune integrala automata, iar ambele-s diesel (18d, adica 2.0L diesel, 150 CP si 20d, adica 2.0L diesel, 190 CP).

bmw x2 florin amariei

Variantele de benzina sunt doua si tind sa cred ca nici nu se vor vinde prea multe modele. Probabil pe viitor vor mai fi adaugate si altele, insa asta avem acum. Doar de aici imi dai seama ca X2 nu va fi un bibelou, ci o masina care va munci mult. Vei sta cu ea in trafic, vei merge la cumparaturi, o va murdari catelul sau copilul, o vei parca undeva pe langa bloc, ajungand in cele din urma sa ai o masina care iti satisface nevoile de zi cu zi si indiferent de vreme sa fie acolo gata de plecare. Culmea, are potential sa fie si masina de flota. Cu toate astea, vei privi inapoi atunci cand o lasi in parcare. Vei sta de vorba cu un vecin intr-o dimineata despre cum e acest X2 si ce poate face el si-o sa-i povestesti de o vacanta prin Sinaia sau o escapada la mare. Vei urca borduri cu ea, vei merge iarna cu ea, iar vara te vei deplasa linistit si-n siguranta cu 139 km/h pe autostrada. Acest SAC este indraznet, dar ramane si un partener al tau.

BMW X2 – crossover, dar cu ADN-ul ideal

X2 se conduce usor, iar pozitia la volan e buna. E clar ca daca iti doresti o astfel de masina, nu vei cauta un stil de condus sportiv, insa e important sa stii ca xDrive functioneaza bine pe motorul diesel de 190 de CP si te poti distra din cand in cand in cate o curba. Motorul este linistit, insa sunt convins ca va aparea si varianta de motorizare 25d (adica 2.0 L diesel, 231 de CP), ceea ce-l va face si mai atragator in ochii celor care-si doresc un BMW nou, dar nu vor sa cheltuiasca o avere pe el si nici sa stea cu frica ca ia vreo groapa pe drumurile noastre si trebuie sa schimbe bara fata, senzori, bucse si tot asa... Avand in vedere ca vorbim de motorizari diesel, este clar ca avem un avantaj in consumul mic si in cuplul bun. Pe traseul parcurs (B – Cabana Voina (AG) – B) n-am reusit sa ajung la mai mult de 7,2 l/100 km.

Din experienta avuta la volan, aceasta masina atrage in mod distinct interesul doamnelor. Acelasi fenomen l-am mai observat doar la BMW i3, asadar s-ar putea sa fie multe tinere domnisoare sau doamne care vor alege sa renunte la britanici pentru bavarezi.

Revenind la masina, sistemele de asistenta iti vor fi de ajutor, insa pe o astfel de masina n-ai avea nevoie de nimic altceva in afara de camera pentru retur si senzori, din punctul meu de vedere. Pe distante de 300-400 de km, X2 e placut de condus si te mentine atent la drum prin placerea pe care ti-o ofera, asadar n-ai avea de ce sa cheltui in plus pe pilot automat.

Materialele din interior sunt, dupa cum te astepti, de calitate si poti alege de la stofa pana la piele pentru a-ti echipa masina.

Sistemul de sunet HK e bun, stergatoarele nu m-au dezamagit, iar luminile sunt fix ce trebuie pentru a nu avea probleme pe timpul noptii. Chiar si asa, trebuie sa marturisesc ceva. Personal, nu am fost atras sau, mai bine spus, nu mi-a trezit niciun sentiment modul in care au fost gandite farurile pentru acest SAC.

Asta n-a durat mult. La ceas de seara, dupa un drum de vreo 300 de km, m-am asezat pe un petic de iarba si m-am uitat adanc in „ochii” lui BMW X2. Forma alungita a luminilor iti creeaza o impresie total diferita de la distanta. Cand te apropii de masina, observi cele doua „tunuri” LED si tot o sa stai sa te uiti la ele pentru ca e atat de fascinanta arhitectura lor, incat te scufunzi singur intr-un univers al ingineriei. La urma urmei, despre asta este aceasta masina. Linii si lucruri de descoperit la fiecare pas, incununate de o experienta de condus precisa, incisiva, dar lipsita de frica gropilor si a bordurilor. In plus, iarna vei fi mult mai calm.

Cred ca pretul cu toate optiunile (trapa e musai) pe el e un pic cam piperat (ajunge la 60.000 de euro), insa nu ii cere pe ochi frumosi, chiar daca ii are. Totusi, iti face cu ochiul un X2 si te gandesti ca-l vrei? Atunci neaparat trebuie sa iti iei pachetul M Sport X pentru ca primesti:

  • La exterior
    • Pachet M Sport X pentru exterior cu spoiler fata cu insertii in Gri Frozen metalizat, prize de aer special concepute si praguri laterale in Gri Frozen metalizat cu insertii in culoarea caroseriei, ornamente pentru arcadele rotilor, carcase si spoiler spate cu difuzor aerodinamic in Gri Frozen metalizat;
    • Jante M din aliaj usor de 19” Y-spoke, tip 722 M, cu anvelope runflat sau, ca alternativa, jante M din aliaj usor de 20” Double-spoke, tip 717 M cu anvelope runflat;
    • Suspensie M Sport mai joasa sau, ca alternativa, sistem de Control dinamic al amortizoarelor mai jos sau suspensie standard;
    • Pachet BMW Individual Shadow Line lucios sau, ca alternativa, pachet BMW Individual pentru exterior in aluminiu satinat;
    • Logo „M” pe partile laterale;
    • Vopsea Albastru Misano metalizata; exista si alte variante de vopsele disponibile;
    • Spoiler M spate;
    • Urmatoarele echipamente optionale: jante M din aliaj usor de 20”, tip 717 M, cu anvelope runflat, Control dinamic al amortizoarelor, spoiler M spate si culoare exterioara Albastru Misano metalizata.
  • La interior
    • Praguri portiere M fata si suport M pentru picioare pentru conducatorul auto;
    • Scaune sport pentru conducatorul auto si pasagerul din fata in combinatie stofa „Micro Hexagon”/ Alcantara cu detalii galbene si aspect M specific sau, ca alternativa, in combinatie stofa „Micro Hexagon”/
    • Alcantara sau imbracate in piele Dakota neagra cu perforatii si detalii albastre; exista si alte variante de tapiterie disponibile;
    • Volan M imbracat in piele;
    • Capitonaj pentru plafon BMW Individual in antracit;
    • Ornamente interioare in aluminiu Hexagon/ antracit sau, ca alternativa, ornamente interioare in aluminiu Hexagon cu detalii albastre mate sau in aluminiu Hexagon cu detalii in crom Pearl; exista si alte
    • variante de ornamente disponibile;
    • Maneta de schimbare a vitezelor scurtata, cu logo „M”;
    • Fibra optica speciala cu tehnologie LED in ornamentele portierelor;
    • Cheie automobil cu logo „M”;
Urmatoarele echipamente optionale: piele Dakota neagra cu perforatii si detalii albastre si maneta de schimbare a vitezelor scurtata cu logo „M”, disponibila doar impreuna cu transmisia manuala.

Ca sa scurtam povestea, putem sa spunem asa: X2 vine in piata aglomerata a crossover-urilor, insa are propria identitate, chiar si in gama BMW X. Asta inseamna un singur lucru: va fi pe placul celor cu pretentii, insa chibzuiti.

In cazul acestei masini, eu cred cu tarie ca trebuie facut un test-drive inainte de a emite o opinie sau a-i atasa o eticheta. Incearca-l. S-ar putea sa-ti placa mai mult decat te astepti.

Pe curand!