Auto7 Mai 201720:29

Lectura de 7 minute

Eu i-am gasit totusi (nu c-ar conta tare mult) 2 minusuri.

Au trecut deja cateva saptamani de cand am parcat noul Seria 5 in garajul celor de la BMW Romania. Ai fi zis ca timpul te ajuta sa uiti sau, cel putin, sa inlocuiesti o amintire cu altceva. Chiar am vrut sa-mi sterg din memorie experienta avuta la bordul noii masini lansate de bavarezi, insa n-am reusit. Drept urmare, va voi relata si voua exact cum m-am inteles eu cu BMW Seria 5 xDrive.

Veti spune, cel mai probabil, ca sunt un pic cu capul. E in regula. Acelasi lucru l-am crezut si eu timp de mai multe zile. De obicei, inainte sa primesc o masina la test, se programeaza si confirma niste date pentru preluare si predare. Zis si facut. Va rog sa ma credeti cand va spun ca au fost cateva nopti bune in care adormeam cu gandul ca voi lua noul Seria 5 si ma voi duce cu el pe drumurile Romaniei. Euforie combinata cu ingrijorare, asta-mi era stare de fiecare data cand mi-aduceam aminte ca voi fi timp de cateva zile la bordul acestei masini. “Daca imi trage un suparat o cheie in parcare?”, “Daca intra cineva in mine?”, “Daca nu o sa imi placa?” sunt doar cateva din intrebarile care-mi zburau prin minte in fiecare seara.

Noul BMW Seria 5 xDrive – eleganta, sportivitate si siguranta imbracate in haine premium

Asa-I ca suna dubios, nu? La urma urmei, e doar o masina, veti spune. Insa aceasta gramada de fiare si tehnologie nu e doar rezultatul unei munci indelungate. Masina asta are suflet si-l imparte cu tine. Mai ciudat e ca eu nu am fost niciodata fan BMW. Am avut multe intamplari neplacute pe sosele cu posesorii de acest tip de automobile si, ca orice om, am generalizat pentru mult timp aceasta categorie de soferi. Nu neg ca ei inca exista, insa sper sa devina din ce in ce mai putini. Soferii care fac kilometri multi la noi in tara stiu despre ce vorbesc.

Am ajuns intr-un final sa-mi pun mainile pe volanul noului Seria 5 si la prima vedere nu mi-a dat niciun semn ca ar fi o masina “WOW”. Ba chiar am fost dezamagit de faptul ca n-am avut acoperis panoramic sau, cel putin, trapa. Acest fiind primul minus pe care l-am si remarcat din primele minute petrecute in habitaclu.

Citeste si:
Vela, despre cheltuielile inutile din MAI: Televizoare la 1000 de euro
Vela, despre cheltuielile...

Au urmat cateva minute de explicatii din partea PR-ului BMW Romania, iar apoi am ramas singur.

Pana sa plec din parcare mi-am aranjat frumos scaunul si am resetat profilul de condus.

Citeste si:
Cel mai rar model de Dacia supravietuieste si astazi /VIDEO
Cel mai rar model de Dacia...

Am vrut sa dau masina dupa mine, asa ca am mai ramas un pic sa umblu prin setari. Stiti ca era o gluma generala la adresa BMW ca au un meniu stufos si ai nevoie de cel putin un sfert de ora de pregatire inainte de a porni la drum? Ei bine, mie mi-a luat doar doua minute si am fost gata de plecare. Au reusit sa faca consola centrala atat de bine, incat te vei impaca chiar din primile momente cu ea. E important sa mai mentionez ca pe modelul testat am avut un motor de 3 litri diesel cu tractiune integrala (xDrive).

Sa nu uitam si de cheia noului BMW Seria 5 xDrive care seamana cu cea de pe Seria 7. Va fi o aparitie de fiecare data cand o vei arata prietenilor si are si o utilitate fabuloasa (pe langa multe altele): controlarea masinii din exterior.

via GIPHY

Noul BMW Seria 5 xDrive - experienta condusului oferita de bavarezi

Cand am apasat acceleratia sa plec de pe loc am zis ca am primit un model hibrid, nu diesel. Atat de silentios e motorul de pe noul Seria 5 xDrive.

Citeste si:
Test de logica: 10+ intrebari pentru minti ascutite
Test de logica: 10+ intrebari...

via GIPHY

Ca sa nu fie atmosfera monotona, am dat drumul la muzica pe un post de radio la intamplare. O, Doamne! Ce sistem de sunet (Harmann/Kardon) au pus oamenii astia pe Seria 5. Bun, foarte bun. Atat de fin, atat de clar si atat de bine aranjat incat mie nu mi-a placut, astfel ajungand la cel de-al doilea minus. Ciudat, nu? Ei bine, BMW promite mai mult pe o echipare superioara a sunetului. Sistemul Bowers and Wilkins este varianta pe care o vei alege pentru ca sunt sigur ca exista oameni care vor aprecia constructia difuzoarelor din diamant, kevlar, aur si ce-or mai fi pus cei de la BMW in aceasta masina, insa mie (personal) mi-a lipsit foarte mult bass-ul ala care zguduie inima in tine. Poate fi si un prim semn care arata ca noul Seria 5 nu e chiar o masina pentru cei ca mine, adica foarte tineri.

Lasand la o parte acest mic minus, trebuie sa va mai spun cateva lucruri despre tehnologia pe care o puteti gasi pe Noul BMW Seria 5 xDrive.

  • Sistemul de navigatie al masinii iti va invata traseul si va adapta masina in timp pentru drumul pe care il parcurgi, pregatind in acelasi timp si sistemul Start&Stop pentru o functionare eficienta.
  • CartoCar Communication – masina preia semnale de la celelalte automobile BMW din trafic si va poate avertiza daca exista vreun accident pe ruta pe care o urmariti sau daca vremea e nastrusnica. Din pacate, la noi nu e inca disponibil.
  • Synergy Thermoacoustic Capsule – tehnologie de antifonare adusa de pe BMW i8 pe noul Seria 5
  • 23 de senzori pe masina: 6 camere video, 5 senzori radar (50 de metri vizibilitate) si 12 senzori ultrasunete.
Ar fi mai de povestit la capitolul tehnologii, insa deocamdata e suficient atat. Stiti nu ca nu obisnuiesc sa fac acest lucru, dar chiar am crezut ca cele patru trebuie neaparat mentionate. Un lucru singur mai trebuie spus: se parcheaza atat de usor singura, incat iti poti bea linistit cafeaua in timp ce tii apasat un singur buton. Face masina toata treaba, tu nemaiavand nevoie sa faci vreo manevra. Chiar isi gaseste singura locul de parcare.

Cum am o iubita destul de pretentioasa (mai mult friguroasa, daca sunt sincer) am avut destul de rapid si contact cu sistemul de climatizare. Scaunele se incalzesc foarte rapid, iar aerul conditionat e... Cum sa va spun eu... Ei bine, ai vrea sa respiri in noul Seria 5 in permanenta daca s-ar putea.

Exista un sistem care disipeaza arome diferite in habitaclu, iar aerul e ionizat, pe langa asta putand sa configurezi si pornirea automata a incalzirii in scaune dupa ce se ajunge la o temperatura prestabilita.
Am avut un traseu de aproximativ 2000 de kilometri cu noul Seria 5 pe care i-am facut cu placere, bucurie, dar si tristete stiind ca va trebui s-o returnez. M-a mai consolat, ce-i drept, masajul pe care l-am activat de fiecare data cand m-am urcat la volan. Un lucru important pe care vrea sa-l stie toata lumea este consumul. In cei aproximativ 2000 de km, cu condus pe serpentine si in toate modurile (Eco, Comfort si Sport) am obtinut un consum de 8,1%. Suficient de bun, daca ma intrebati pe mine.

Nu se putea sa nu vorbim si despre obsesia mea, nu? Scurt si la obiect, farurile si stergatoarele sunt absolut impecabile. Nimic, dar absolut nimic de reprosat.

Concluzii despre noul BMW Seria 5 xDrive

Este o masina in adevaratul sens al cuvantului pentru anul 2017. Utilitate, putere, stil, siguranta, sisteme inteligente la interior, confort si senzatie ca nu te-a pacalit nimeni atunci cand ai luat masina asta.
Noul BMW Seria 5 xDrive este o bijuterie pentru familisti, un partener pentru afaceristi si un prieten pentru cei carora le place sa batul drumurile lumii la volan.

Intr-o discutie inainte de preluarea unitatii auto cu PR-ul BMW Romania (Alex Seremet, daca vreti sa-l cautati) l-am intrebat daca si-ar cumpara noul Seria 5 xDrive in varianta testata de mine. Dupa un oftat indelungat si o privire (parca putin indurerata si plina de migala) asupra masinii, imi confirma suspiciunile si spune: "Da, as lua-o dac-as avea salariu de CEO.". Intr-adevar masina testata de mine costa ceva banuti, mai exact ~75.000 de euro (pretul porneste de la 62.470 de euro). Ar trebui sa ai cativa bani pusi deoparte daca vrei sa iti iei noul Seria 5 cu toate optiunile pe el pentru a te bucura de efortul depus de inginerii BMW in a construi un autovehicul care sa-ti satisfaca (aproape) toate dorintele si pretentiile. Recunosc si eu ca, la predarea masinii, l-am intrebat pe reprezentantul BMW Romania cati ani de inchisoare as risca daca nu i-as da cheia inapoi. Mi-a raspuns sec: "multi". M-am gandit si cu siguranta nu mi-as da libertatea la schimb pentru noul BMW Seria 5, insa daca as fi avut banii i-as fi dat, fara niciun fel de retinere. Ii merita.

Mai multe fotografii puteti gasi AICI.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.