Descoperă cum consumerismul Crăciunului ne afectează psihicul și ce soluții există.

Crăciunul, odată simbol al generozității și păcii, devine tot mai mult o sursă de stres și agitație. Consumerismul agresiv ne influențează psihicul, transformând sărbătoarea într-o cursă după perfecțiune. Așteptările sociale și marketingul ne împing să cheltuim excesiv, creând presiuni financiare și emoționale...

Angela Nuțu, psihoterapeut, subliniază cum sărbătorile aduc adesea stres și epuizare emoțională. De la cadouri perfecte la decorațiuni ideale, suntem presați să ne demonstrăm succesul și afecțiunea prin cheltuieli mari. Crăciunul devine astfel un test al capacității de a face față presiunilor sociale...

Tranziția de la tradiție la consumerism nu este nouă. De la anii 1930, Moș Crăciun a fost transformat din simbol folcloric în figură comercială prin publicitate. După al Doilea Război Mondial, consumerismul a explodat, Crăciunul devenind o sărbătoare a consumului excesiv...

Există soluții pentru a depăși stresul sărbătorilor: planificarea bugetului, alegerea cadourilor semnificative și limitarea așteptărilor. Recunoașterea presiunilor sociale și pauzele de la tehnologie pot ajuta la menținerea echilibrului emoțional și la păstrarea bucuriei autentice a Crăciunului...Continuă să citești


Despre autor:


Ultima actualizare: 6 Decembrie 2024 - 01 : 12

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.