Printre cele mai de succes domenii in care poti deschide o afacere este acela al transportului de marfuri si persoane. Acest lucru se datoreaza numarului mare de romani stabiliti peste hotare. Academiademarketing.ro mentionează acest domeniu ca fiind unul dintre cele mai profitabile, iar destinatii precum Spania, Germania, Italia, Anglia si Olanda au devenit pur comerciale „din care se scot bani seriosi”. Pretul unui astfel de transport este de 100-130 euro de persoana sau 1 euro pe kilogram pentru pachetele trimise prietenilor sau rudelor stabilite in strainatate.

Necesitatea serviciilor de transport de marfuri si persoane pare sa fie una consecventa, intrucat 3,4 milioane de romani sunt plecati la munca in strainatate ori stabiliti definitiv peste hotare, arata cifrele oferite de Organizatia Natiunilor Unite. In functie de interesele care definesc afacerea respectiva, dar si de serviciile specifice, exista mai multe tipuri de servicii de transport pe care le poate oferi o afacere. Insa, indiferent de nisa pe care activeaza afacerea, exista cativa pasi pentru a asigura un mecanism de functionare pus la punct:

1. Pregateste contractele din timp

Pregatirea unor contracte care asigura un flux al activitatii bine pus la punct si constant este necesara chiar inainte de a incepe orice activitate. Primul pas este construirea unei clientele. Contractele de transport sunt mai greu de obtinut si vor reprezenta cea mai mare parte a afacerii, asa ca pregatirea lor timpurie este esentiala. Pentru a asigura un volum de transport constant se recomanda asadar semnarea unor contracte cu clienti, furnizori sau subcontractori pentru a asigura o afacere sustenabila.

Un alt contract estential este acela de asigurare cat mai cuprinzator. Spre exemplu, in cazul transportului de marfa, pierderea unei cantitati de marfa cauzata de situatii neprevazute poate insemna falimentul companiei. O asigurare cargo avantajoasa cuprinde multiple categorii de riscuri si ajuta la recuperarea totala a pierderilor. Prin comparatie, clauzele asigurarilor CRM ale furnizorilor sau cele ale caselor de expeditii sunt limitate si acopera doar daunele produse din vina transportatorului, compania recuperand doar o parte din pierderi.

2. Alege daca vrei sa detii sau sa inchiriezi

Odata ce s-a stabilit un volum de rute pe baza contractelor incheiate, o afacere de transport mai are nevoie de vehicule si personal. In ceea ce priveste vehiculele, afaceristii trebuie sa decida intre a cumpara sau a inchiria vehiculele de transport, decizie ce este de regula ghidata de resursele financiare. Cu toate ca inchirierea este varianta preferata a companiilor la inceput de drum, in timp, achizitonarea unor vehicule se poate dovedi mai economica decat platirea lunara a unei sume de inchiriere sau a altor taxe ce pot aparea pe parcurs.

Citeste si:
Cum poate opera mai bine o afacere cu ajutorul unei certificări ISO?
Cum poate opera mai bine o...



3. Alege tipul de contract pe care vrei sa il inchei cu personalul

Contractele personalului pot fi de asemenea de doua tipuri: contract de angajare sau de subcontractor, ambele cu avantajele si dezavantajele lor. Spre exemplu, personalul subcontractat poate avea propriul echipament pentru imbarcarea marfii si nu necesita instruirea si coordonarea de care ar avea nevoie un angajat cu norma intreaga, insa nu vei avea acelasi control asupra standardelor si modului de defasurare a activitatii. Pe de alta parte, angajatul cu norma intreaga, desi este o varianta mai costisitoare, este instruit in concordanta cu viziunea companiei si poate oferi servicii mai prietenoase pentru clienti (spre exemplu transportul de pachete pana la usa locuintei sau a biroului, spre deosebire de expedierea coletelor doar pana in fata cladirii).

Citeste si:
Inchirierea cutiilor din plastic este un serviciu foarte util...
Inchirierea cutiilor din...

Increderea si consistenta sunt principalele calitati pe care trebuie sa le ofere o companie noua de transport, asa ca indiferent de alegerea de a angaja sau subcontracta personalul, important este ca acesta sa respecte standardele promise clientilor, variabila financiara fiind pe locul al doilea. Din acest motiv, investitiile financiare de la inceput trebuie calculate cu atentie.

4. Ia in calcul toate costurile

O companie de transport include si o serie de alte cheltuieli care nu trebuie trecute cu vederea. Printre acestea numaram:

  • Inchirierea sau cumpararea garajelor
  • Taxe pentru parcari
  • Taxele pentru anumite drumuri
  • Asigurarile vehiculelor
  • Reparatii si servicii de mentenanta ale vehiculelor
  • Combustibilul consumat
  • Posibile amenzi de trafic
  • Programe de promovare a companiei
Luand in calcul toti acesti pasi inainte de a pune pe picioare o companie de transport si investind suficient pentru a oferi servicii de calitate, poti asigura o buna desfasurare a activitatii. Cererea mare de pe piata va face restul, rasplatind rapid compania cu un profit considerabil.
Citeste si:
Dana Roba a revenit la muncă. Make-up artista, mesaj impresionant:...
Dana Roba a revenit la muncă....

Sursa foto: pixabay.com


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.