Auto27 Iunie 201718:50

Lectura de 6 minute

Din nou in Romania dupa 77 de ani.

Concursul de Eleganta Sinaia a fost scena unei reveniri istorice pentru BMW 328 Mille Miglia Roadster. Dupa ultima participare internationala majora, la Grand Prix-ul Brasovului in septembrie 1940, la doar 50 de kilometri de Sinaia, faimosul roadster a fost din nou prezent in Romania. A fost o intalnire emotionanta pentru ca Marin Dumitrescu (98 de ani), castigator al cursei de coasa de la Sinaia cu un model 328 la inceputul anilor '50, a coborat din faimosul Mille Miglia Roadster pe covorul rosu al Concursului de la Sinaia pentru a deschide evenimentul.

Organizat sub Inaltul Patronaj al M.S. Regelui Mihai I, Concursul de Eleganta Sinaia are o traditie care a inceput la mijlocul anilor '30, cu doua evenimente organizate in 1934 si 1935. Evenimentul a fost reluat in 2011, in aceeasi locatie, si isi dezvolta acum faima internationala. Se bucura de participarea proprietarilor din Romania si tarile vecine, printre acestia fiind si faimosul colectionar de masini de epoca si fost jucator de tenis Ion Tiriac. Unica este categoria "Made in Romania", care readuce la viata istoria uitata a industriei auto din Romania. Anul acesta, castigator a fost Dacia Estafette, unul dintre cele doua modele despre care se stie ca mai exista in prezent si singurul restaurat pana acum. Anul acesta, evenimentul a fost despre putere si performante, cu automobile precum Mercedes 450 SEL 6.9 sau Jaguar XJ12. Castigatorul "best of show" a fost Cadillac V16 Series 90.

Istoria bogata a marcii Citroën a fost reflectata perfect de participanti prin Citroën Traction Avant, Citroën CX Prestige si Citroën DS Cabriolet cu caroserie produsa de Chapron, unul din putinele exemplare care s-au bucurat de tratament special Chapron. O alta masina speciala a fost Ego 4/14, unul dintre cele doua modele existente. Aceasta este o masina care a fost aproape distrusa de Securitate spre sfarsitul anilor '80, a fost restaurata in 2005 pentru a aparea intr-un faimos film romanesc, "Restul e tacere", unde este condusa intr-o secventa de insusi regizorul peliculei, Nae Caranfil, distins cu premii.

Citeste si:
Black Friday 2019: Clientii care achita online pentru o comanda la...
Black Friday 2019: Clientii...

De asemenea Sinaia a fost si scena unei expozitii BMW Group Classic, care a marcat mai multe aniversari ale marcii. 40 de ani de BMW Seria 7 au fost marcati cu expunerea unui BMW 745i E23, primul BMW Seria 7 echipat cu motor turbo. 30 de ani de motoare BMW V12 au fost sarbatoriti cu un BMW 750i E32, primul propulsor V12 german dupa al Doilea Razboi Mondial. Povestea motoarelor V12 a fost continuata cu BMW 850 CSi. Prezentarea unui BMW Z1, in culoarea rara "Purblau" (Pure Albastru), a marcat 30 de ani de la lansarea primului roadster modern. Prezent de asemenea la eveniment, ca reprezentant al lungii traditii a editiilor speciale ale automobilelor sport M, a fost BMW M3 GT, una dintre cele 365 de unitati produse de-a lungul timpului.

O revenire istorica

Ultima cursa internationala importanta la care toate cele trei BMW Mille Miglia Roadster a participat ca masina moderna a fost Marele premiu al Orasului Brasov, in septembrie 1940. Echipa germana avea intentia de a se prezenta si la Marele Premiu al Bucurestiului, care urma sa aiba loc o saptamana mai tarziu. Din cauza razboiului, masinile au participat doar la antrenamentele de la Brasov, dupa care au fost obligate sa se intoarca in Germania. Astfel ca acum, pentru prima data dupa 77 de ani, un model BMW 328 Mille Miglia Roadster este din nou pe teritoriul Romaniei.

BMW 328 Mille Miglia Roadster este unul dintre cele trei roadstere legendare pregatite pentru faimoasa cursa Mille Miglia. In fapt, este unul dintre cele doua modele cu caroserie produsa de Carrozzeria Touring dupa specificatiile BMW. Toate cele trei roadstere au terminat Mille Miglia si au asigurat victoria BMW in clasamentul echipelor, succes adaugat celui obtinut de BMW 328 Touring Coupé in clasamentul general. Modelul BMW 328 Roadster prezent la Sinaia a terminat pe locul al treilea in clasamentul general si pe pozitia a doua in clasa 2,0 litri si poate fi recunoscut dupa grila verde a radiatorului, element folosit la acea vreme pentru a face mai usor de recunoscut. Este una din masinile pe care BMW o prezinta si acum la evenimente internationale precum Mille Miglia. O dovada a importatei sale si a deisgnului spectaculos, un Mille Miglia Roadster este expus la Muzeul BMW in "Camera Comorilor".

Reintalnirea cu legendarul Marin Dumitrescu a fost un alt moment emotionant. In varsta de 98 de ani, pilotul roman are o legatura speciala cu BMW 328, el dominand competitiile din Romania cu un model asemanator pe care el l-a modificat si la pregatit la Uzina Vulcan din Bucuresti. Ulterior, el a devenit una dintre cele mai influente figuri ale motorsportului national, cu peste 30 de titluri de campion national in diferite discipline. A primit recunoastere si ca sef de echipa si inginer, cu o cariera intins pe mai bine de 30 de ani. Nepotul sau, Andrei Dumitrescu, continua mostenirea ca pilot de curse. Si el a fost prezent la Concursul de Eleganta Sinaia, conducand Cadillac V16 90 Series, in calitate de consultant tehnic al atelierului de restaurare Tiriac Collection.

Citeste si:
Concursul de Eleganta Sinaia 2019: marele premiu a fost castigat de...
Concursul de Eleganta Sinaia...

In timp ce BMW 328 si Marin Dumitrescu au marcat inceputul evenimentului, Concursul a fost incheiat cu prezentarea "Blue Streamline" Brasov, cea mai de succes echipa romaneasca din Formula Student, ca referinta pentru urmatoarele legende auto si de motorsport.

"Astazi, am onorat o legenda romaneasca fabuloasa cu un simbol german in cadrul unei reintalniri istorice. Oamenii reprezinta sufletul marcii noastre si a fost un privilegiu sa-l avem pe Marin Dumitrescu alaturi de BMW 328 dupa mai bine de 60 de ani. Marca BMW cunoaste un succes continuu datorita pilotilor si inginerilor de curse pasionati asemenea lui. Multumim, Marin Dumirescu!", a declarat Alexandru Seremet, Corporate Communication Manager BMW Group Romania.

Sinaia Concours d’Elegance, castigatori

  • Best of Show CES 2017 - Cadillac Series 90 V16 (1939)
  • Premiul Publicului - Fiat 500 L (1971)
  • Cel mai bine restaurat vehicul antebelic - Cadillac Series 90 V16 (1939)
  • Cel mai bine restaurat vehicul istoric postbelic - Renault 12 TL (1971)
  • Premiul pentru cea mai mare distanta parcursa (pe roti) - Citroen CX Prestige (1983)
  • Cel mai vechi automobil participant - EGO 4/14 (1924)
  • Cel mai bine conservat vehicul istoric - Peugeot 404 (1970)
  • Premiul special al juriului - Bentley S1 Special (1957)
  • Premiul special UNIQA Asigurari - Sponsor principal al R.C.R. - Citroen DS 21 Cabriolet Chapron (1971)

Sedanuri antebelice

1. Cadillac Series 90 V16 (1939) - Tiriac Collection
2. Fiat Balilla (1932) - Marius Vargatu
3. Mercedes 170 V (1938) - Cristian Antoniewicz

Cabriolete antebelice

1. Unic L3 Torpedo (1925) - Kiss Tamas
2. Fiat 520 Torpedo (1928) - Iulian Todirica
3. EGO 4/14 (1924) - Gabriel Balan / Muzeul Tecuci

Sedanuri postbelice

1. Citroen CX Prestige (1983) - Adrian Pintea
2. Citroen Traction B11 (1954) - Serban Dumitriu 3. Renault 12 TL (1971) - Remus Azoitei

Cabriolete postbelice 1. Citroen DS 21 Cabriolet Chapron (1971) - Cars Auto Solutions 2. Chevrolet Impala SS (1966) - Florian Marin 3. Cadillac Eldorado (1975) - Ilie Zoltareanu

Coupé-uri postbelice
1. TVR Grantura (1964) - Alexandru Ciolan 2. Chevrolet Corvette C2 (1966) - Camil Alexandru Perian 3. BMW 2000 CS (1965) - Adrian Bortica

Citeste si:
India: Un tanar a aruncat o masina BMW in rau, suparat ca tatal sau...
India: Un tanar a aruncat o...

Fabricat in Romania 1. Dacia D6 Estafette (1977) - Levente Dudi 2. Dacia 10 (1982) - Dan Becheanu 3. Dacia 1300 (1972) - Cezar Popescu Dacia 1300 (1971) - George Tertan



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.