In fiecare dimineata, in intersectia Calea 13 Septembrie - str. Petre Ispirescu - Antiaeriana -Drumul Sarii, pret de ore bune, coboara Iadul pe Pamant. Circulatia este complet paralizata, autobuzele, troleibuzele, autoturismele, tramvaiele si oamenii incolacindu-se ca intr-un ghem urias al carui fir nimeni nu-l dibuieste.
Un calvar, o nebunie, un cor de claxoane si injuraturi groase, de gesturi necontrolate de oameni ale caror minti s-au dus demult - un spectacol ce se joaca, zi de zi, cu casa inchisa, aici, in una dintre cele mai aglomerate intersectii. Din nefericire, Politia Rutiera nu serveste astfel de reprezentatii, ultima prezenta a oamenilor prea tanarului ministru de Interne fiind mentionata in hrisoavele cartierului in urma cu cel putin trei luni. Cand afara era cald si bine, si mai toata suflarea orasului era in concedii. Ai crede ca, odata scapat din intersectie, lucrurile se vor schimba. Nici vorba. Cosmarul continua, drumul spre centrul Capitalei mancandu-ti alte ore bune. Ieri de pilda, portiunea intre Academia Militara si statia de metrou Eroilor a fost facuta in mai bine de o ora. Pe tot parcursul drumului, nu a fost vazut nici picior de politist. E adevarat ca se pornise un gerulet si batea un vant...

Naluca de pe linia 47

Situatia din aceasta zona a Capitalei nu este singulara, motiv pentru care “generalul” Videanu crede ca “problema traficului in Bucuresti ar putea fi rezolvata prin scaderea ponderii transportului individual. Am sa militez pentru incurajarea in randul populatiei a folosirii transportului public, in detrimentul transportului individual, pentru a reduce numarul mare de automobile care circula in Bucuresti si ingreuneaza traficul in toate zonele Capitalei”, a declarat el, reamintind ca in prezent infrastructura orasului nu mai poate prelua traficul existent si ca de la 180.000 de autovehicule care circulau in Bucuresti s-a ajuns la 1,3 milioane, in conditiile in care infrastructura nu s-a dezvoltat in acelasi ritm. In acest sens a spus ca 30-40 de bulevarde aflate in executie in prezent au ca data limita de finalizare 30 martie 2008. Toate bune si frumoase, numai ca RATB-ul este departe de a onora o eventuala solicitare in masa din partea bucurestenilor. Tramvaiul 47 de pilda, desi beneficiaza de solicitanti, basca de o cale de rulare care a inghitit milioane de euro, nu catadicseste sa circule decat din doua in doua ore. Maximum.

KO la Ceausescu

Dupa ce a inaugurat Bulevardul Ion Ionescu de la Brad si o parte din Calea Mosilor, primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, s-a declarat foarte multumit de aspectul acestora. Iar despre Calea Mosilor, a spus ca are un “aer parizian”. Despre alte 300 de strazi aflate, in plina iarna, in diferite stadii de reabilitare nu mai spune nimic. Spune seful Directiei Transporturi, din cadrul Primariei Generale a Capitalei, Gheorghe Udriste. Mai precis, spune ca 80 dintre acestea sunt reabilitate de catre Municipalitate, iar alte aproximativ 200 se afla in grija primariilor de sector si ca jumatate dintre cele 80 de strazi reparate de Municipalitate vor fi gata pana la mijlocul lunii viitoare. Dintre acestea, amintim bulevardele 1 Decembrie si Doamna Ghica, soselele Stefan cel Mare, Gheorghe Ionescu Sisesti, Chitila si Tudor Vladimirescu, Calea Mosilor si pasajul Marasesti. Alte artere precum Soseaua Oltenitei, Bulevardul Iancu de Hunedoara, strada Smardan din Centrul Istoric vor fi reabilitate pana in 2008. Indiferent de raportarile Primariei, un lucru e cert. Bucurestiul a devenit sub Videanu un vast santier, lucru care l-ar face pe Raposatu' sa se rasuceasca in mormant. Nimeni pana la el nu reusise sa innebuneasca o lume cu ctitoriile lui de tot felul - de la magistrala albastra pana la Casa Poporului cu bulevardul Victoria Socialismului cu tot. Ca Videanu ii calca vartos pe urme, nu mai e un secret pentru nimeni, mai ales de cand mai marele peste Bucuresti a declarat, printre altele, ca vrea sa darame si blocurile vechi, ca odinioara Ceausescu vechile case. Ce ii desparte? Poate doar motivatia. Daca primul dadea de munca intregului popor, al doilea se limiteaza la cateva firme de constructii. Cele pentru care nu s-a nascut concurenta, castigand inexorabil toate licitatiile care au fost, sunt si vor fi. In vecii vecilor!

Beirutul de pe Dambovita

Liderii organizatiei PC Bucuresti au anuntat, zilele trecute, ca au creat un grup de monitorizare “a situatiei dezastruoase” din Capitala si ca intentioneaza sa dezvaluie neregulile de la cateva santiere, ei acuzand autoritatile locale ca au transformat asa-zisul “mic Paris” intr-un oras aflat sub asediu. “Bucuresti, din micul Paris a devenit micul Beirut, un oras calamitat. Ne vom deplasa in santiere si vom face cate o conferinta de presa la fata locului”, a spus Dan Ioan Popescu, prim-vicepresedinte al PC, citat de Newsin. El a criticat faptul ca administratia publica locala din Bucuresti deschide noi santiere sau redeschide santiere vechi si ca de pe panourile din preajma acestora, dupa trei luni, dispare data finalizarii lucrarii respective. La randul sau, reprezentantul PC Codrin Stefanescu a declarat ca in Bucuresti exista 1.200 de santiere care au provocat pagube de circa 800 de milioane de euro si ca PC a primit 11.000 de plangeri de la cetateni din cauza disconfortului provocat de aceste lucrari. Potrivit lui Stefanescu, conservatorii vor merge zilnic in santiere si vor face acolo conferinte de presa, in care vor oferi date despre lucrarile respective. “Unele lucrari trebuiau terminate de 14 luni”, a mai spus Codrin Stefanescu, adaugand ca fraudele care se fac cu aceste santiere depasesc cinci miliarde de euro. In replica, Videanu a declarat ca in ceea ce priveste schimbarea intr-un ritm prea alert a bordurilor de catre firmele care executa lucrarile de reabilitare a strazilor, aceasta operatie nu este responsabilitatea Primariei Capitalei. “La lucrarile de reabilitare incheiem contracte care includ intreaga suprafata a carosabilului, din trotuar in trotuar, iar firmele cotractoare au obligatia, in perioada de garantie, care merge intre doi si cinci ani, sa intretina lucrarea. Va asigur ca nicio bordura de granit din Bucuresti nu a fost schimbata fara sa fie necesar. Am fost impotriva acestei practici, iar amenzile sunt zdrobitoare pentru cei care fac acest lucru”, a subliniat primarul general. Chestia cu amenzile ar fi mai greu de verificat, in schimb cea cu schimbatul bordurilor, tot din luna in luna, e la vedere. Dar daca “e necesar”, e necesar!!! Cand vor intra insa in regim de necesitate si aleile dintre blocuri, care arata ca si cum ar fi facut razboiul in Irak?


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.