Firme din Germania, Spania, Italia si Grecia vaneaza una dintre cele mai importante proiecte ale municipalitatii bucurestene

Reprezentantii comisiei de evaluare a licitatiei organizate de Primaria Capitalei pentru constructia Pasajului Basarab au anuntat ca pe 15 iunie se va cunoaste numele firmei constructoare care se va ocupa de executia lucrarilor la acest proiect de investitii al municipalitatii, in valoare totala de aproximativ 500 de milioane de lei noi. Licitatia pentru constructia Pasajului denivelat superior Basarab a avut loc pe 31 martie, la sediul Primariei Capitalei, fiind reprezentate sapte firme din cele 58 care au cumparat caietul de sarcini. La deschiderea ofertelor pentru achizitia de lucrari de executie, edilii Capitalei au declarat ca analizarea acestora nu va dura mai mult de o luna.

"Acum sunt in analiza, dar speram sa reusim pe 15 iunie sa cunoastem castigatorul licitatiei. Ne vom intruni in aceasta saptamana toti membrii comisiei pentru a discuta rezultatele pe care le avem in urma analizelor facute pe documentatiile firmelor" - a declarat directorul executiv al Directiei de achizitii, concesionari, contracte din Primaria Capitalei, Florentina Constantinescu. Anuntul licitatiei a fost publicat in Buletinul Oficial al Uniunii Europene, pe 20 ianuarie a.c. Garantia de participare la licitatie pe care a trebuit sa o asigure firmele interesate a fost de cinci milioane de lei noi, caietul de sarcini fiind vandut cu 2.600 de lei noi.

Ofertantii au prezentat, cu prilejul licitatiei, o documentatie laborioasa si extrem de voluminoasa, in sala de sedinte a licitatiei fiind depuse cutii masive de proiecte (harti si machete). Sarcina municipalitatii de a desemna castigatorul acestei licitatii este destul de grea, avand in vedere ca firmele participante sunt de renume european, din Germania, Spania, Italia si Grecia. Unul dintre ofertanti este asocierea Zublin A.G.-Dywidag-Alpine, care prezinta o oferta financiara in varianta de baza de 481,2 milioane de lei noi (fara TVA) si o varianta alternativa de 476 de milioane de lei noi (fara TVA).

Durata de executie la care se angajeaza este de 36 de luni pentru ambele variante. Firma Max Bogl Bauunternehmung GmBH & KG are o oferta de baza de 442,2 milioane de lei noi (fara TVA) si doua alternative, de circa 470 de milioane de lei noi si, respectiv, 429 de milioane de lei noi (fara TVA). Durata de executie este pentru varianta de baza de 30 de luni iar pentru cele alternative de 22 si, respectiv, 30 de luni. O alta firma interesata de constructia Pasajului Basarab este J.V. Pizzarotti & CS.p.A-Tirrena Scavi S.p.A, care are o oferta de baza de 392,02 milioane de lei noi si doua alternative, de 371 si, respectiv, 367,7 milioane de lei noi, durata de executie la care se angajeaza fiind stabilita la 30 de luni.

Asocierea dintre Bento Pedroso Construcoes SA (Odebrecht), SC IMSAT SA si Moniz DA Maia, Serra & Fortunato-Empreiteiros SA (MSF) a prezentat o oferta financiara de 514,22 de milioane de lei noi (fara TVA) si una alternativa de 511,64 de milioane de lei noi. Durata de executie in acest caz a fost fixata la 28, respectiv, 26 de luni. Oferta firmei Mochlos-Societatea Anonima de Comert, Industrie, Constructii si Turism este de 363,3 milioane de lei noi si cea alternativa - de 346 de milioane de lei noi, cu o durata de executie de 30 de luni in ambele variante. Firma Aktor SA (Grecia) a prezentat o oferta financiara de baza de 388,37 de milioane de lei noi si una alternativa de circa 382 de milioane de lei noi (fara TVA), durata de executie fiind stabilita la 36 de luni.

Asocierea dintre Astaldi S.p.A si FCC Constuccion SA s-a prezentat la licitatie cu o oferta de 406,7 de milioane de lei noi si doua variante alternative de imbunatatire a proiectului - de 396,3 milioane de lei noi si aproximativ 340 de milioane de lei noi (fara TVA). Durata de executie este de 29 de luni (la varianta de baza) si 27-28 luni (la cele alternative).

Axa Nord-Sud, varianta damboviteana

Constructia Pasajului Basarab este menita, sustine municipalitatea, sa contribuie la descongestionarea centrului orasului, in special pe axa Nord-Sud, ca urmare a inchiderii inelului principal de circulatie.
De asemenea, vor fi reabilitate arterele aferente - Titulescu, Orhideelor, Plevnei, Giulesti - se va redeschide Sos. Grozavesti intre Podul Grozavesti si Palatul Cotroceni si va fi largit Podul Grozavesti cu cate doua benzi pe sens. Pasajul Basarab va pleca dintr-o rampa de acces din B-dul Nicolae Titulescu, in apropierea intersectiei cu B-dul Alexandru Ioan Cuza, va supratraversa Calea Grivitei, apoi pachetul de linii de cale ferata, B-dul Dinicu Golescu, inscriindu-se intre fronturile construite ale Soselei Orhideelor.

El va supratraversa si intersectia Plevnei-Orhideelor-Giulesti si Podul Grozavesti existent, revenind la sol pe Sos. Grozavesti. Proiectul prevede instalarea de linii de tramvai pe pasajul suprateran si va fi creata o noua statie de tramvai deasupra liniilor de cale ferata, avand legaturi pietonale cu statia de cale ferata si metrou, accesul calatorilor facandu-se cu ajutorul ascensoarelor sau scarilor rulante.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.