Lucrarile la controversatul pasaj Basarab vor incepe in luna mai, dupa ce marti, Comisia de avizare tehnica a Agentiei de Mediu a dat unda verde studiului de mediu, in ciuda controversei din jurul acestuia. La sfarsitul lui 2005, ziarul "Averea" a facut public faptul ca studiul de impact pentru care municipalitatea a platit unei firme private 1 milion euro este cel putin discutabil. Organizatia non-guvernamentala Terra Mileniului III sustine ca studiul realizat de Proiect Bucuresti este elaborat "in bataie de joc", are pasaje intregi copiate din alte studii.

Autoritatile municipalitatii sunt atat de grabite sa inceapa proiectul, incat caietul de sarcini pentru licitatia in urma careia va fi desemnata firma ce se va ocupa de constructie, a fost publicat in Monitorul Oficial in paralel cu avizul de mediu. "Ieri (n.r.- marti) Comitetul de avizare tehnica a luat decizia de eliberare a avizului de mediu. In maximum zece zile, dupa cum scrie la lege, va fi eliberat acest aviz, astfel incat sa putem face licitatia publica internationala in termen de doua luni, doua luni si jumatate", a declarat ieri, pentru ziarul "Averea", Gheorghe Udriste, directorul Directiei Transporturi si Siguranta Circulatiei din cadrul Primariei Generale.

Oficialul a mentionat astfel ca lucrarile propriu-zise, care vor dura trei ani de zile, vor putea fi demarate la sfarsitul lunii mai, inceputul lunii iunie. Primele reactii au venit din partea vicelui Capitalei, Razvan Murgeanu, care s-a declarat bucuros ca "in sfarsit a incetat tot acest scandal". "Pasajul va rezolva multe", a completat viceprimarul, de profesie inginer constructor, "pentru ca astfel se va inchide inelul doi al Bucurestilor. Orice s-a spune si orice speculatii ar aparea, cetatenii din zona Titulescu vor vedea ca le va fi bine si ca, in timp, lucrurile vor intra in normal", ne-a mai spus Razvan Murgeanu. Viceprimarul Murgeanu a adaugat si ca a reusit sa linisteasca spiritele locuitorilor din zona Titulescu, pana acum adversari inversunati ai constructiei pasajului.

Nu cu mult timp in urma, acestia declarau ca nici nu vor sa auda de pasajul suprateran care le va transforma zona intr-un adevarat santier, le va distruge sanatatea, spatiile verzi, canalizarea si le va afecta "iremediabil" locuintele deja supuse la cutremurele din '77, '86 si cel din '90. Unul dintre cei peste 3.000 de oameni care au respins categoric proiectul, inginerul Mihalea, a realizat inclusiv un studiu in care arata "inoportunitatea realizarii pasajului". Inca din 2001, cand a aflat despre existenta proiectului, inginerul a batut la nenumarate usi pentru a-si expune punctul de vedere.

"De fiecare data am fost refuzat de municipalitate din cauza intereselor", spune el. De aceeasi parere este si riveranul Vasile Apostol, printre primii mutati in zona. "Eu cu manutele mele am pus acesti copaci. Am plantat tot ce vedeti dumneavoastra aici, atunci cand primar era Balatica raposatu, in '70", ofteaza nea Vasile in timp ce ne arata zona prin care va trece viitorul pasaj. Concret, dupa ce pleaca din Orhideelor, trece de zona cladirilor insalubre din dreptul garii Basarab, cladiri care vor fi demolate si supratraverseaza calea ferata, pasajul intersecteaza Calea Grivitei si coboara la sol in zona Titulescu, pana la intersectia cu Alexandru Ioan Cuza. Totul pe o portiune de nici 500 de metri. Aici intervin si problemele pentru locuitorii din zona.

Blocurile 13 si 14 sunt cele cu bulina, din "biserica vor ramane numai scarile", parcarile promise de primarul Videanu vor "ocupa toata partea dreapta, astfel incat pietonii nu vor mai avea acces", latimea podului va ocupa "o mare parte din soseaua actuala, plus jumatate din trotuar.


Despre autor:

Sursa: Click.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.