Codul Muncii si Hotararea de Guvern nr. 1256/2011 contin anumite dispozitii care vin in ajutorul angajatorilor care au nevoie de anumiti salariati (denumiti de lege salariati temporari) numai pentru o anumita perioada de timp.

Aceste reglementari sunt extreme de utile pentru angajatorii care desfasoara activitati sezoniere (de exemplu, activitati in domeniul turismului pe litoral), explica Andreea Piturca (foto), avocat senior associate in cadrul casei de avocatura Danila Petre si Asociatii.

De asemenea, avand in vedere contextul economic actual caracterizat prin incertitudine si imprevizibiliate, aceste reglementari pot fi folosite de catre angajatorii care au in vedere derularea unui anumit proiect dar nu pot preconiza daca dupa finalizarea acestuia volumul activitatii le va permite pastrarea angajatilor.

“Munca prin agent de munca temporara reprezinta munca prestata de un salariat temporar care a incheiat un contract de munca temporara cu un agent de munca temporara si care este pus la dispozitia anagjatorului pentru a lucra temporar sub supravegherea si conducerea acestuia din urma”, afirma Andreea Piturca.

Contractul de munca temporara are natura unui contract individual de munca, prin urmare trebuie respectate conditiile prevazute de Codul Muncii pentru incheierea si continutul acestuia.

Durata pe care se poate desfasura munca temporara este de cel mult 24 de luni sau, in cazul prelungirii contractului, cel mult 36 de luni.

Conditiile referitoare la durata timpului de lucru, munca suplimentara, repausul zilnic si saptamanal, munca de noapte, concediile si sarbatorile legale si salarizarea aplicabile salariatilor temporari sunt, cel putin acelea care s-ar aplica salariatilor in cazul in care acestia ar fi fost recrutati direct de catre angajator.

Pentru serviciile de punere la dispozitie a salariatilor temporari, agentul de munca temporara primeste de la angajator un comision.

Anagajatorii trebuie sa aiba in vedere urmatorul aspect cand intra in relatii comerciale cu un agent de munca temporara
: acesta din urma trebuie sa aiba o autorizatie emisa de catre Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale pentru a putea desfasura asemenea activitati.

Citeste si:
Kaufland lansează campania de brand de angajator „E TIMPUL PENTRU...
Kaufland lansează campania de...

Comerciantul care intentioneaza sa desfasoare activitati de punere la dispozitie de personal pe baze temporare trebuie de asemenea sa aiba in vedere urmatoarele cerinte prevazute de Hotararea de Guvern in vederea autorizarii:

- Solicitantul trebuie sa faca dovada constituirii unei garantii financiare la o banca din Romania, care sa acopere contravaloarea a 25 de salarii de baza minime brute pe tara, la care se adauga contributiile datorate de catre angajator bugetelor de asigurarilor sociale.

- Aceasta cerinta este determinata de faptul ca agentul de munca temporara este cel care retine si vireaza toate contributiile si impozitele datorate de salariatul temporar catre bugetele statului si plateste pentru acesta toate contributiile datorate conform legii. In cazul in care acesta nu achita contributiile, angajatorul va fi cel obligat la plata, in baza solicitarii salariatului temporar.

Citeste si:
Primul tău job: Top 3 aspecte importante pe care trebuie să le ştii
Primul tău job: Top 3 aspecte...

- Prin urmare, reglementarile legale permit anagajatorilor contractarea pe baze temporare a a personalului, in functie de necesitatile concrete ale acestora si dau posibilitatea intreprinzatorilor care activeaza in domeniul plasarii de personal sa isi dezvolte activitatea in functie de contextul economic actual.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.