Romania detine aproximativ 60% din rezervele de apa minerala ale Europei, dar exploateaza doar 20% dintre acestea, arata datele furnizate de Rio Bucovina, unul dintre cei mai importanti producatori de apa minerale si bauturi racoritoare.

In ceea ce priveste volumul pietei, in prezent, piata de apa imbuteliata din Romania atinge circa 11.300.000 de hectolitri, adica aproximativ 0,16 litri/zi/persoana. Potentialul de consum al pietei in ceea ce priveste apa imbuteliata este asadar departe de a fi atins, considera specialistii Rio Bucovina, consumul potential putand sa ajunga undeva la peste 35.000.000 de hectolitri/an. Cu toate acestea, cresterea estimata a consumului este una moderata, de aproximativ 5% / an.

  • Ce fel de apa consuma romanii?

In ceea ce priveste preferintele de consum ale romanilor, conform datelor culese reies urmatoarele: romanii consuma in principal marci de apa minerala naturala si / sau apa de masa romanesti, peste 60% dintre consumatori sunt femei, peste 80 % dintre consumatori consuma apa plata si / sau carbogazificata ca atare si numai 17% dintre acestia combina apa carbogazificata cu bauturi alcoolice.

  • Topul celor mai mari consumatori de apa din tara

Dupa zonele istorice, Capitala este cel mai mare consumator de apa plata (minerala naturala sau de masa), peste 60% din locuitorii capitalei consumand apa plata zilnic. In ceea ce priveste consumul pe regiuni, cel mai mult se consuma apa plata in sudul Romaniei si in Dobrogea, pe locul doi ca si consum fiind Moldova, urmata de Transilvania si Banat. Consumul de apa imbuteliata in zonele rurale este limitat de existenta unei surse de apa alternative, cum ar fi apa de izvor sau de fantina, aflate in apropierea gospodariei.

In ceea ce priveste cantitatea cumparata, pe primul loc raman ambalajele tip pet, cu precadere cele la 2 litri, urmate la foarte mica distanta de cele la 5 litri, pentru ca, dupa cum explica Camelia Hoinarescu, Director de Marketing Rio Bucovina, “criza economica, urmata de scaderea veniturilor, i-a determinat pe romani sa se orienteze catre cantitati mai mari cu preturi mai competitive.”

Citeste si:
Apa minerala versus apa plata: efectele asupra sanatatii
Din secretele unui stil de...

Proportia de consum apa plata / carbogazificata (minerala naturala sau de masa) a crescut in favoarea consumului de apa plata. Dupa ultimele date, consumul de apa plata este undeva la 56%, iar cel de apa carbogazificata la aproximativ 44%.

“Datele venite din piata arata ca, incepand cu 2009 – 2010, consumul de apa plata a avut un trend ascendent, in defavoarea celui de apa carbogazificata”, explica Camelia Hoinarescu, “atat datorita cresterii folosirii apei plate in pregatirea laptelui sugarului de catre mame, dar si datorita cresterii preocuparii populatiei pentru o viata sanatoasa, hidratare corespunzatoare si mentinerea unei greutati corporale optime.”

Datele au fost obtinute de Rio Bucovina pe parcursul acestui an pe baza analizei obiceiurilor de consum, in orasele cu peste 50.000 de locuitori din intreaga tara.

Citeste si:
Efectele apei minerale asupra sanatatii: beneficii si dezavantaje
Efectele apei minerale asupra...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.