Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) vrea sa disponibilizeze intre 7.100 si 8.300 de angajati de la societatile feroviare.

Numarul disponibilizarilor variaza in functie de disponibilitatea partenerilor sociali de a renunta la unele drepturi, cum ar fi bonurile de masa, ajutoare materiale de Paste, Craciun si Ziua Feroviarului, prime de vacanta si autorizatii si permise. Unele dintre aceste drepturi ar urma sa fie suspendate pentru anul 2011.

  • Cei mai afectati angajati

Cei mai multi disponibilizati vor fi la CFR Marfa (intre 3.400 si 4.600 de persoane), iar celelalte persoane afectate sunt angajate la CFR Calatori (2.075) si CFR SA (1.630), relateaza MEDIAFAX.

Masurile de reducere a cheltuielilor la CFR Marfa vizeaza economii de 300 milioane de lei prin reorganizarea prin absorbtie in CFR Marfa a filialelor SC Intretinere Reparatii Locomotive Utilaje si SC Intretinere si Reparatii Vagoane, compensarea datoriilor pe care le au CET-urile Arad, Govora, Bacau, Brasov, Iasi catre CFR Marfa, cu datoriile pe cale le are CFR Marfa catre bugetul de stat si transferul navelor ferry-boat in administratia Ministerului Apararii Nationale.

Alte masuri se refera la eliminarea accizei la motorina consumata in transportul feroviar, valorificarea activelor neperformante, care nu participa la realizarea de venituri, separarea activitatii de vanzare servicii de activitatea post-vanzare, reorganizarea subunitatilor de vagoane, inchiderea unor puncte de lucru ce isi desfasoara activitatea in spatiile CFR SA sau altor terti.

  • Economii sau disponibilizari?

Astfel, in cadrul CFR Calatori, economiile urmeaza a fi de 200 milioane de lei, prin urgentarea programului de introducere in statii CFR a automatelor de bilete, implementarea unui sistem informatic ce va permita monitorizarea alimentarilor de combustibil a locomotivelor, implementarea unui sistem de control al accesului in vagoane a calatorilor posesori de legitimatie de calatorie si desfiintarea unor puncte de lucru.

CFR SA vrea sa obtina economii de 287,96 milioane de lei
prin urmatoarele masuri: reducerea structurilor centrale ale companiei si ale unitatilor exterioare subordonate directiilor de specialitate, continuarea procesului de licitare si inchiriere a liniilor apartinand infrastructurii feroviare neinteroperabile ramase neadjudecate in etapele de licitatie derulate anterior (35 de sectii insumand 814,63 km, care prin inchiriere aduc economii de 158,1 milioane lei/an), inchiderea sectiilor de circulatie neinteroperabile si disponibilizarea personalului aferent, in cazul sectiilor ce nu vor putea fi inchiriate, si reducerea cheltuielilor cu lucrari si servicii in ramurile Linii si Instalatii.
Citeste si:
Denivelări de asfalt la Podul de la Brăila la doar o lună de la...
Denivelări de asfalt la Podul...

Propunerile MTI sunt prezentate sindicatelor feroviare, la ora transmiterii stirii, de ministrul de resort, Radu Berceanu.
Berceanu a declarat in aceasta dimineata ca numarul celor care vor fi afectati depinde de gasirea altor solutii de diminuare a cheltuielilor.

"O sa le prezint sindicatelor acest program, care are si disponibilizari, dar nu este batut in cuie, este o propunere. Daca in discutiile cu sindicatele vom gasi si alte solutii de reducere a cheltuielilor si crestere a veniturilor o sa se diminueze numarul disponibilizatilor", a afirmat Berceanu, la deschiderea circulatiei pe pasajul de la Brazi de pe centura Ploiesti.

Acesta a aratat ca pierderile de la calea ferata sunt de circa 600- 700 milioane lei anual: "Pierderile de la CFR puteam sa le punem in investitii. Daca am fi avut acesti bani pentru reabilitarea caii ferate si achizitia de vagoane, incasarile ar fi fost mai mari".

Citeste si:
Darius Valcov, despre cota de 10% la disponibilizari: Este o inventie
Darius Valcov, despre cota de...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.