Social 3 Martie 2009 11:03
Conform primelor statistici, in perioada 29 ianuarie - 20 februarie au fost transmise Ministerului Sanatatii, prin centrul "Ce te doare?" aproximativ 2.000 de mesaje telefonice si 400 de e-mail-uri, arata un comunicat.

Ministrul Sanatatii, Ion Bazac, a prezentat duminica situatia sesizarilor dupa prima luna de functionare a centrului "Ce Te Doare?", infiintat pentru a inregistra deficientele semnalate de catre pacienti si medici in cadrul sistemului de sanatate.

Aproximativ 60% dintre cele 2400 de mesaje primite se refera la probleme intampinate de catre pacienti, legate de acordarea asistentei medicale in general, in timp ce sesizarile cadrelor medicale vizeaza in principal lipsa oportunitatilor de exercitare a profesiei. Dupa ce au fost inregistrate, sesizarile au fost fie solutionate telefonic, in cazul in care acest lucru a fost posibil, fie directionate catre compartimentele specializate din cadrul Ministerului Sanatatii, pentru investigare.

"Doresc sa le multumesc tuturor celor care au luat legatura cu noi prin intermediul liniei <<Ce Te Doare?>> pentru ca, datorita lor, radiografia sistemului de sanatate este acum mai clara. Incurajez in continuare atat pacientii, cat si cadrele medicale sa sune sau sa ne scrie la <<Ce Te Doare?>>. In felul acesta vom putea ajusta permanent agenda noastra, astfel incat aceasta sa se suprapuna cat mai bine nevoilor reale ale sistemului", a declarat Ministrul Sanatatii, Dr. Ion Bazac.

Mesajele primite de minister pot fi clasificate astfel:

  • 61% se refera la deficiente in asigurarea asistentei medicale in spitale (intarziere ambulante, echipamente nefunctionale, prezumtive cazuri de malpraxis, conduita medicilor, lipsa supravegherii bolnavilor aflati sub tratament in spitale, lipsa medicamentelor in spitale);
  • 14% semnaleaza deficiente in asigurarea asistentei medicale ambulatorii (lipsa medicilor de familie, practici ale medicilor de familie, prescrierea de medicamente, programul medicilor de familie);
  • 13% vizeaza probleme ale medicilor (lipsa posturilor, dotari insuficiente, relatia cu superiorii, salarii mici, sumele pe care medicii le primesc de la CNAS);
  • 7% se refera la probleme legate de medicamente (lipsa medicamentelor in anumite judete, compensarea, solicitari de reintroducere a unor medicamente in lista de compensate);
  • 3% reprezinta recomandari pentru functionarea sistemului de sanatate (asigurari medicale, fluxuri in spitale);
  • 2% semnaleaza probleme care tin de responsabilitatea CNAS (contributia pentru asigurarea de sanatate a persoanelor fizice fara venituri, modul de achizitionare a dispozitivelor medicale, lipsa sau intarzieri ale raspunsurilor la interogari in scris etc.).

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.