Conducerea estimeaza pierderile de tiraj la 30% si anunta o relansare in septembrie

Bomba care a explodat pe 20 martie in redactia "Adevarul" a adus pierderi de tiraj estimate de actuala conducere la 30%. Anna-Maria Tinu, actionar majoritar, decisese in acea zi de luni, in Adunarea Generala a Actionarilor, transformarea profitului in dividende. Imediat, Consiliul Director al ziarului si-a dat demisia si a plecat aproape cu intreaga redactie. Noua echipa de conducere, formata din Corina Dragotescu, director editorial, si Aurelian Amuraritei, director executiv, isi doreste o gestionare democratica a ziarului si indepartarea prafului de pe firma de cotidian de calitate, pe care a avut-o cindva "Adevarul".

Cea mai recenta situatie a vinzarilor indica 71.300 abonamente si o estimare de 28.000 de exemplare cumparate la chiosc, adica o diminuare de 8-9% a tirajului vindut fata de lunile anterioare. Aurelian Amuraritei, noul director executiv, se asteapta insa la o pierdere de 30% in lunile urmatoare. "La 1 mai, am marit pretul ziarului de la 7.000 la 9.500 de lei, iar pe cel al abonamentelor de la 105.000 lei pe luna, la 150.000", a declarat acesta pentru "Evenimentul zilei". "Prin cresterea de pret, am incercat pozitionarea ca ziar de calitate". Mutarea poate parea una destul de periculoasa, avind in vedere faptul ca "Adevarul" se afla oricum intr-o situatie de criza prin plecarea lui Cristian Tudor Popescu si a echipei lui. "Daca tot ne-am apucat sa facem curatenie, ne-am spus ca e cazul sa facem pina la capat", a explicat Amuraritei.

In ultimii citiva ani, numarul de exemplare vindute la chiosc de "Adevarul" a ramas aproape constant.
Simtitor s-a diminuat doar zestrea de abonamente ramase inca din vremurile cind ziarul se numea "Scinteia". Este motivul pentru care noul management a conceput o strategie pentru pastrarea bazei de abonati. "Am conceput o noua oferta, pe trei luni si sase luni", a explicat Amuraritei. "Inaintea ei, nu exista nici o strategie. Abonamentele se faceau lunar, ceea ce nu oferea nici o garantie pentru ziua de miine."

Campaniile si redactia

Prin plecarea echipei lui C.T. Popescu, cu anuntul "Adevarul a murit", ziarul a suferit o pierdere de imagine. Noua conducere a inceput o campanie "de la om la om", care cuprinde intilniri cu cititorii in orasele de provincie. Dragotescu si Amuraritei incearca sa demonteze astfel pesimismul apasat al cititorilor si al colegilor de breasla in privinta viitorului ziarului. Relansarea "adevarata" este programata pentru septembrie, cu o campanie de publicitate si mari schimbari de continut, mai ales grafice. Directorul editorial Corina Dragotescu a spus ca rolul imaginii va fi mai important. "Organigrama actuala include la nivelul doi patru Senior Editori si un Art Director", a declarat ea. "Acesta din urma va avea drept de veto in privinta imaginii si a punerii in pagina."

Dupa ce, la sfirsitul lui martie, "Adevarul" a ramas doar cu 12 oameni, redactia a ajuns intr-o formula aproape completa, avind acum 60 de jurnalisti si fotoreporteri. Dragotescu a repetat ca insista asupra modelului de conducere democratica a redactiei, despre care a mai vorbit in presa, si ca e multumita de faptul ca managementul financiar a fost despartit de cel redactional. "Asta a fost greseala noastra atunci cind am privatizat "Adevarul". Primul presedinte al Consiliului de Administratie a fost un ziarist, dupa care a urmat domnul Dumitru Tinu. Ma simt foarte bine facind ceea ce stiu sa fac, adica jurnalism", a precizat ea.


Despre autor:

Evenimentul Zilei

Sursa: Evenimentul Zilei


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.