Asociatia pentru Strategii Guvernamentale (ASG) a inceput noul an cu trei campanii informative, care au solicitat bugetul de stat cu peste jumatate de miliard de lei vechi.

Informarea cetatenilor privind liberul acces la informatiile de interes public si transparenta decizionala in administratia publica, informarea mediului studentesc roman privind Uniunea Europeana si aderarea Romaniei la UE si un ghid de instruire a functionarilor publici implicati in achizitia serviciilor de publicitate sunt proiectele pe care ASG le-a anuntat pentru luna ianuarie. Despre utilitatea acestor campanii vorbesc sondajele repetate, conform carora procente infime din populatia Romaniei cunosc implicatiile integrarii tarii noastre in UE. Costurile sunt suportate insa din banii contribuabililor, multi dintre ei neavand sansa de a vedea cum arata un afis, o brosura sau un alt material publicitar.

Unul dintre materialele elaborate de Agentia pentru Strategii Guvernamentale in sprijinul opiniei publice contine informatii de promovare a Legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public si a Legii 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica. Cele 40.000 de afise pe care ASG le va distribui, incepand cu luna ianuarie tuturor institutiilor din cadrul administratiei publice de la nivel central si local, au costat 160.000.000 de lei vechi si urmaresc informarea mai buna a opiniei publice cu privire la drepturile si mijloacele pe care cele doua legi le ofera societatii civile pentru a monitoriza si ajuta la imbunatatirea activitatii institutiilor publice centrale si locale.

Materialele privind Legea liberului acces la informatiile de interes public, care face parte din criteriile politice de aderare la UE, si problema transparentei decizionale in administratia publica vor fi distribuite saptamana aceasta de catre MAI tuturor prefecturilor si institutiilor descentralizate, ne-a declarat presedintele ASG, Valeriu Turcan. Licitatia pentru fabricarea afiselor a fost castigata de firma RASIROM, sucursala Bucurestii Noi.

Campusurile studentesti, asaltate cu brosuri informative

In ceea ce priveste strategia guvernului privind formarea tinerei generatii intr-un spirit european, ASG a realizat o brosura de informare a studentilor romani privind integrarea europeana. Turcan a spus ca cele 40.000 de brosuri au fost realizate pentru ca "tinerilor trebuie sa li se insufle o atitudine europeana". Materialul de informare a mediului studentesc roman privind Uniunea Europeana si aderarea Romaniei la UE, intitulata "Campus Europa", informeaza studentii cu privire la structura, functionarea si institutiile UE, conditiile aderarii Romaniei la UE si la educatia universitara si postuniversitara in context european. Brosura mai contine informatii despre posibilitatile studentilor de a beneficia de burse in strainatate, liste cu universitati de prestigiu, oportunitati de studiu si schimbarile pe care aderarea le va produce in mediul universitar romanesc. Exemplarele pentru care guvernul a alocat o suma "necunoscuta" pentru Valeriu Turcan vor fi distribuite in 49 de universitati din tara.

Sesizarile legate de achizitia serviciilor de publicitate este motivul pentru care ASG a elaborat, impreuna cu Clubul Roman de Presa, un "Ghid de bune practici in achizitia serviciilor de publicitate de catre institutiile publice", care a fost finantat de la bugetul statului cu suma de 200 de milioane lei vechi.

Scopul declarat al ghidului - care se pare ca are menirea de a-i sfatui pe sefii institutiilor publice cum sa imparta mass mediei publicitatea guvernamentala - este de a spori "transparenta, corectitudinea si eficienta achizitiilor publice de servicii de publicitate". Proiectul consta in 10.000 de exemplare care vor fi distribuite gratuit institutiilor publice centrale si locale si este adresat tuturor functionarilor publici implicati in achizitia de servicii de publicitate. "Ghidul, care a fost realizat si cu sprijinul IAA (International Advertising Asociation - filiala Romania), a fost elaborat pentru eficientizarea banului public. Este un caiet de 100 de pagini pe care l-au cerut si industria de publicitate si institutiile publice, pentru ca s-a reclamat o nedreptatire a canalelor de presa", a explicat presedintele ASG, Valeriu Turcan.


Despre autor:

Sursa: Curentul.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.