Premierul Emil Boc, care a inspectat, sambata, lucrarile la soseaua de centura a municipiului Drobeta Turnu Severin, a declarat ca exista probleme privind achitarea banilor catre persoanele expropriate, apreciind ca aceasta problema ar fi putut fi rezolvata cu bani mai putini in anii '90.
Premierul, care a mers pe santierul soselei de centura a municipiului Drobeta Turnu Severin impreuna cu ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, a spus ca lucrarile sunt in grafic, scrie Mediafax, citat Wall-Street.

Emil Boc a spus ca exista insa probleme legate de achitarea banilor catre persoanele expropriate, precizand ca aceasta este o problema care se regaseste in cazul tuturor soselelor de centura si care ar fi putut fi rezolvata in anii '90.

"Ne ramane noua ca in 2011-2012 sa asiguram din banii rezultati din privatizari si vanzarea CFR Marfa fondurile pentru cofinantarea proiectelor europene si pentru a suporta cheltuielile legate de despagubiri. Sunt cheltuieli foarte mari si pentru plata utilitatilor, si pentru plata terenurilor. La nivelul anilor '90 ne-ar fi costat mult mai putin daca faceam atunci exproprierile pentru marile lucrari de infrastructura, probabil ca erau la un sfert cheltuielile fata de acum",
a declarat premierul.

In timp ce coloana oficiala se deplasa pe soseaua de centura, in fata acesteia au aparut doi cai, moment in care toate masinile oficialilor au incetinit. Ulterior, premierul Emuil Boc a spus, fiind intrebat de jurnalisti despre acest incident, ca dupa ce soseaua va fi data in folosinta nu vor mai exista probleme de acest gen.

Lucrarile la soseaua de centura a municipiului Drobeta Turnu Severin au inceput in vara anului 2008, fiind executate de consortiul italian Pizzarotti-Tirrena Scavi si avand termen de finalizare 55 de luni. Contractul are o valoare de aproximativ 35,5 de milioane de euro, din care 75 la suta reprezinta finantare europeana. Lungimea soselei de centura este de 12 kilometri.

In acelasi contract, este prevazuta si reabilitarea DN 6, intre Drobeta Turnu Severin si Orsova, pe sectiunea Severin-Bahna, durata contractului fiind de 48 de luni. Premierul Emil Boc declara, in luna august, ca in acest an Guvernul isi propune sa finalizeze centurile ocolitoare ale municipiilor Sibiu, Cluj, Turnu Severin si Lugoj, cativa kilometri din Autostrada Transilvania si sa continue lucrarile la autostrada Cernavoda-Constanta si la centura Bucurestiului.

Citeste si:
Record românesc: șosea de 7 km terminată în 10 ani
Record românesc: șosea de 7...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.