Guvernul francez a adoptat un proiect de lege controversat referitor la "Marele Paris", un plan prin care Nicolas Sarkozy doreste sa transforme capitala tarii si regiunea din jurul Parisului intr-un "oras-planeta", care sa beneficieze de construirea unui metrou revolutionar, relateaza AFP
"Dorim sa facem din Paris un model de metropola durabila, cu retele de transport eficiente si mai agreabile, cu o economie mai competitiva, cu o calitate a vietii mai buna, cu mai multe activitati culturale si o prezenta crescuta a naturii in oras", a declarat purtatorul de cuvant al Guvernului francez, Luc Chatel.


Aceasta lege prevede crearea unui metrou automatizat pe o ruta de 130 de kilometri in jurul Parisului, avand in jur de 40 de statii. Noul mijloc de transport ar putea duce la dezvoltarea a sapte poli de competitivitate, printre care, in materie de finante, regiunea La Défense, din vest, in materie de servicii aeroportuare, Le Bourget, din nord, sau, in planul cercetarii stiintifice, zona Plateau de Saclay, din sud-vest, relateaza NewsIn.

Sarkozy si-a prezentat viziunea inca din luna aprilie, prin care Parisul, ar putea fi un "oras-planeta" capabil sa rivalizeze cu marile metropole internationale, lansand idei inspirate din arhitectura internationala. Acesta a facut referire la plantarea unei paduri cu un milion de arbori in apropierea aeroportului Roissy sau posibila constructie a unor cladiri-turn.

Potrivit secretarului de stat insarcinat cu acest dosar, Christian Blanc, proiectul ar determina o crestere de 4% pe an in regiunea pariziana, in urmatorii 10 ani, crearea a 800.000 de locuri de munca in 15 ani si ar impulsiona si restul tarii. Vasta reamenajare a transporturilor poate ameliora conditiile de viata a celor 10 milioane de locuitori ai capitalei si ai suburbiilor.

Proiectul de lege prevede ca statul sa aiba un drept de preemptiune pentru amenajarea terenurilor care se afla in jurul garilor, pe cheltuiala primariilor. Este o prevedere ce a suscitat criticile a numerosi oameni politici de dreapta si de stanga, care vad in aceasta masura o contracarare a principiilor descentralizarii.

Jean-Paul Huchon, presedintele consiliului regional Ile-de-France, regiune care cuprinde opt departamente din Paris, a denuntat "trecerea fortata" a legii prin Guvern si considera ca aceasta lege nu raspunde "urgentelor locuitorilor din regiune in materie de transporturi, locuinte, locuri de munca si mediu".



Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.