Biroul de anchete si analize care se ocupa de ancheta tehnica in cazul avionului Airbus A330, apartinand companiei Air France, prabusit in Atlantic luna trecuta, sustine ca "avionul nu a fost distrus in zbor".
BEA a mai spus ca sondele pentru masurarea vitezei, "sondele Pitot", ar putea constitui un element, dar ca ancheta nu indica, deocamdata, ca ele ar fi provocat prabusirea, relateaza NewsIn, citand AFP.

"Avionul nu a fost distrus in zbor", a declarat Alain Bouillard, responsabil pentru anchete al BEA. "Avionul pare sa fi lovit suprafata apei in linie de zbor, cu o puternica acceleratie verticala", a adaugat Bouillard, prezentand un raport de etapa.

Acest lucru inseamna ca aparatul a atins suprafata apei cu partea de jos a fuselajului, iar puternica acceleratie verticala ar putea fi consecinta impactului aparatului cu suprafata apei.

Nu a fost gasita nicio vesta de salvare umflata. "Lipsa vestelor de salvare umflate arata ca pasagerii nu erau pregatiti de o amerizare", a precizat ofcialul.

Incriminate de catre sindicatele pilotilor Air France, sondele de viteza nu pot fi, in acest stadiu, considerate ca aflandu-se la originea catastrofei.

Primele elemente ale anchetei, la cateva zile dupa drama, au ilustrat "incoerente" in masurarea vitezei, ceea ce a incriminat sondele Pitot. Mai multe incidente tehnice ce au implicat sonde Pitot la avioane A330 Air France au fost inregistrate in ultimii ani.

De la 6 iunie au fost gasite 640 de elemente ale avionului.

BEA a mai spus ca nu are deocamdata rezultatul autopsiilor efectuate in Brazilia asupra cadavrelor gasite.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.