Din ce in ce mai multe accidente aviatice au printre cauze si eroarea umana, in conditiile in care oboseala, sistemele complexe de zbor si pregatirea insuficienta pun probleme companiilor aeriene, a declarat presedintele Fundatiei pentru Siguranta Zborului, Bill Voss.
Voss a avertizat industria aviatica si oficialii guvernamentali de faptul ca anul 2009 ar putea fi cel mai sangeros din ultimul deceniu, relateaza NewsIn, citand Reuters. De la inceputul anului pana in iunie s-au inregistrat 12 accidente aviatice, in conditiile in care recordul este de 24 de accidente intr-un an (1999), iar in 2008 s-au prabusit 16 avioane.

In cifrele de anul acesta sunt incluse si avionul yemenit care s-a prabusit marti cu 153 de persoane la bord, in Oceanul Indian, si cursa Air France, care s-a prabusit la inceputul lunii trecute in Atlantic. In ambele accidente au fost implicate avioane Airbus.

Voss a avertizat ca se constata din ce in ce mai multe cazuri in care pilotul pierde controlul asupra aparatului in timpul unor turbulente sau altor situatii neasteptate, care de obicei nu duc la prabusirea aeronavei.

Faptul ca echipajul a pierdut controlul asupra aparatului s-a aflat la baza a 13% dintre accidente, potrivit cifrelor pentru anul 2008, publicate de Asociatia Internationala pentru Transport Aerian.

"Sistemele nu actioneaza intotdeauna in modul in care te astepti", a subliniat Voss.

Voss sustine ca toate companiile aeriene si agentiile din acest sector incearca sa se adapteze rapid la aparate cu un grad ridicat de automatizare, iar la sistemele de zbor cu resurse variate, dintre care unele inadecvate.

America Latina, Africa, Rusia si fostele republici sovietice sunt cele mai expuse la toate tipurile de accidente grave
, potrivit lui Voss.

Expansiunea rapida a industriei la mijlocul deceniului a exercitat o presiune financiara puternica asupra tarilor pentru a dezvolta sisteme aviatice mai robuste, a mai spus acesta. In aceste conditii, capitalul necesar pentru avioane noi, pregatirea personalului si monitorizarea au reprezentat probleme serioase in anumite tari in curs de dezvoltare.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.