Cei doi romani rapiti impreuna cu restul echipajului unei nave grecesti in apele teritoriale somaleze sunt in stare buna, informeaza purtatorul de cuvant al Ministerului de Externe, confirmand implicit faptul ca acestia sunt rapiti.

Ambasada Romaniei la Atena este in contact permanent cu compania detinatoare a navei rapite in apele teritoriale somaleze, care actioneaza pentru eliberarea echipajului si a navei. "Din informatiile pe care le-am primit, rezulta ca toti membrii echipajului, inclusiv cei doi cetateni romani, sunt sanatosi", precizeaza MAE, la solicitarea NewsIn.

Reprezentatul ITF Romania, Adrian Mihalcioiu, a declarat luni, la postul Realitatea TV, ca o nava sub pavilion grecesc a fost rapita de piratii somalezi saptamana trecuta, la bordul acesteia aflandu-se si doi marinari romani.

"Nava, un mineralier de 75.000 de tone, a fost rapita, impreuna cu echipajul, in data de 22 februarie. S-a confirmat ca sunt si doi romani printre membrii echipajului. Sunt 19 filipinezi si un ucrainian pe nava", a spus Mihalcioiu.

Intrebat daca reprezentantii marinarilor au discutat cu Ministerului Afacerilor Externe pe aceasta tema, Mihalcioiu a declarat ca este in legatura cu Ministerul Afacerilor Externe. "In sensul in care incercam si noi sa aflam toate datele despre marinarii romani", a mentionat acesta.

"Va dati seama ca lucrurile nu pot fi spuse, daca se negociaza sau nu, daca s-a cerut recompensa sau nu, insa armatorul oricum este obligat sa intervina aici, impreuna cu asiguratorul, sa faca ceva pentru eliberarea marinalor si a navei", a mai adaugat reprezentantul ITF Romania.


Mai multe nave se afla in prezent sub controlul piratilor somalezi

Numarul actelor de piraterie a crescut semnificativ in ultimele luni. In 2008 s-au inregistrat 293 de acte de piraterie in lume, cu 11% mai multe decat in 2007. Aceasta tendinta are la baza, in primul rand cresterea cu aproape 200% a numarului de atacuri din Golful Aden - 111 incidente implicand pirati au fost inregistrate in estul Somaliei si in Golful Aden, scrie NewsIn, citand Reuters. Piratii au atacat toate tipurile de vase si au devenit mai bine inarmati decat in anii trecuti si par dispusi sa raneasca echipajul.

  • STOLT STRENGTH: Capturata in 10 noiembrie 2008. Nava avea 23 de filipinezi la bord si transporta 23.818 tone de produse petroliere.
  • CHEMSTAR VENUS: Capturata in 15 noiembrie 2008. Petrolierul plecase din portul indonezian Dumai si se indrepta spre Ucraina. Avea la bord 18 filipinezi si cinci sud-coreeni.
  • In 10 decembrie 2008, piratii somalezi au capturat doua vase yemenite de pescuit, avand in total 22 de marinari la bord, in Golful Aden. Cinci membri ai echipajului ar fi scapat.
  • In 16 decembrie 2008, piratii au capturat un yacht cu doua persoane la bord, un remorcher folosit de compania franceza Total si un vas de perscuit chinez, avand 30 de persoane la bord. Acesta a fost eliberat, insa, a doua zi.
  • BLUE STAR: Capturata in 1 ianuarie 2009. Nava comerciala egipteana avea la bord 6.000 de tone de uree, un produs folosit ca fertilizator. Avea 28 de egipteni la bord.
  • LONGCHAMP: Capturata in 29 ianuarie 2009. Nava transporta gaz petrol lichefiat si avea 13 marinari la bord - 12 filipionezi si un indonezian. Petrolierul are o capacitate de 3.415 tone.
  • SALDANHA: Capturata in 22 februarie 2009. Nava greceasca se indrepta spre Slovenia, avea la bord 22 de marinari, dintre care doi romani, si transporta carbune.

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.