Phil Noble, expert recunoscut la nivel international pentru rolul sau in folosirea Internetului in sectorul civic - politica, media, guvern si public affairs, explica cum reusesc americanii sa fie mereu cu un pas in fata tuturor, in ceea ce priveste tehnologia si schimbarile produse la nivelul societatii.

Phil Noble vorbeste si despre schimbarile fundamentale pe care le-a produs campania de comunicare a candidatului democrat la presedintia americana, pe care expertul a denumit-o "Revolutia Obama".

Noble a vorbit despre preschimbari sociale fundamentale, in lume, dar mai ales in SUA, transformari similare celor generate de tiparul lui Gutenberg. "Vorbim despre era in care exista mai multe calculatoare decat televizoare. Acesta este inceputul revolutiei", isi incepe Nobel pledoaria. Noile tehnologii revolutioneaza modalitatile de comunicare si socializare, ceea ce inseamna ca si modalitatile in care politicienii comunica se schimba fundamental. Acestia renunta astfel la marile ideologii care mobilizau inainte mase intregi de omanei si transmit acum povesti de succes, noua hrana a omenrii.

Teoretician si expert in comunicare, Phil Noble explica cum se traduce succesul lui Obama in SUA, dar si in Europa.

Cine este Obama? "El este candidatul ideal, cu povestea cea mai potrivita, el este radical diferit de imaginea traditionala a candidatului la presedintia americana - <<batranul alb si gras>>".

Dupa Noble, "Obama a aparut la momentul potrivit, exact in momentul in care oamenii s-au saturat de politicile traditionale americane". Barack Obama se confrunta de asemenea, cu "un candidat ideal", proband opozitia dintre "cel mai tanar" vs. "cel mai invarsta candidat" la presedintia Americii.

"Obama transmite mesajul ideal", considera Phil Noble, si cum altfel, decat "folosindu-se de tehnologia ideala, care in acest moment este INTERNETUL".

Web 2.0 a facut astfel, ca in era digitala sa dam cu totul si cu totul alte conotatii succesului. Nu ne mai intereseaza cati bani castiga o persoana, ci cat de popular este si putem vedea asta, in functie de ce trafic are site-ul sau, sau numarul prietenilor de pe MySpace. Campania politica s-a mutat pe cele mai populare dintre site-uri. Politicul a invadat spatiul YouTube, Google, Flickr sau Wikipedia. Popularitatea se traduce si prin promovarea imaginii cult.

Noble a explicat fenomenul "I’ve got a crush on Obama", pentru ca, pentru prima data intr-o campanie politica, "fanii" candidatului ideal au preluat controlul si se implica in promovarea favoritului. O tanara care s-a autointitulat "Obama Girl", si-a postat un videoclip pe YouTube (unde altundeva?!), clip transformat, in doar cateva zile in viral si fredonat de milioane de simpatizanti ai candidatului democrat.

Si tot prin intermediul internetului, simpatizanti din toata lumea au fost incurajati sa propuna design-ul tricourilor de campanie sau sa faca donatii.


"I've Got a Crush...On Obama" - Obama Girl

De fapt, chiar aceasta mobilizare spectaculoasa a electoratului care participa in mod activ la procesul electoral, parasind spatiul limitat al PC-ului si care se implica in campania favoritului prin diverse metode, impresioneaza si face ca America sa fie din nou, cu un pas in fata tuturor. Aceasta pentru ca, dupa cum au explicat mai multi vorbitori ai conferintei, in Europa nu putem vorbi inca despre acest fenomen. Internetul ramane aici doar o agora virtuala pentru dezbateri care nu se consuma prin actiuni reale, de cele mai multe ori.

Contrastul este si mai mare, daca ne gandim la campaniile electorale care se desfasoara in Romania unde "in era digitala, alegerile se castiga cu sacosele"
. Astfe incat, un trend pesimist printre vorbitorii romani de la Politica 2.0, ne face sa ne gandim cu un usor simt al umorului ca, probabil va mai trece ceva vreme pana cand, tinerii romani, inactivi in spatiul politic, dar internauti infocati, se vor declara prieteni ai unui candidat la presedintia Romaniei pe MySpace sau vor face donatii pentru campania acestuia.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.