Autoritatile din arhipelagul ecuadorian Galapagos au anuntat, miercuri, ca au descoperit 17 broaste testoase dintr-o specie considerata disparuta, dupa moartea unui exemplar centenar, in luna iunie.

Moartea "Singuraticului George", la varsta de 100 de ani, in iunie, a parut ca a reprezentat semnalul care a anuntat disparitia speciei Geochelone Abigdoni, intrucat acel animal era considerat ultimul ei reprezentant. "Singuraticul George" a murit intr-o rezervatie naturala izolata din Oceanul Pacific, aflata la o distanta de 1.000 de kilometri de coastele ecuadoriene.

Insa moartea lui "nu reprezinta sfarsitul acestei specii de testoase uriase", a anuntat intr-un comunicat conducerea Parcului National Galapagos, in urma unui studiu stiintific, care a evidentiat existenta altor exemplare din aceasta specie, scrie MEDIAFAX.

Studiul, realizat in colaborare cu Universitatea Yale din Statele Unite, "demonstreaza existenta a 17 testoase" care au aceeasi ascendenta, dupa analiza a 1.600 de esantioane, a precizat aceeasi sursa.

Noile testoase uriase au fost descoperite pe un vulcan de pe insula Isabela, care apartine arhipelagului ecuadorian, la fel ca insula Pinta, unde a murit "Singuraticul George".

Studiul, care va fi publicat in revista Biological Conservation, a permis identificarea a noua femele, a trei masculi si a altor cinci exemplare tinere, al caror sex nu a fost deocamdata descoperit, care prezinta cu totii aceleasi gene ca renumita testoasa centenara.

Potrivit autorilor studiului, "aceasta descoperire marcheaza un prim pas catre recuperarea speciei Geochelone Abigdoni, printr-un program de reproducere asistata si de crestere in captivitate".

"Singuraticul George" a murit din cauze naturale, dupa mai multe tentative de reproducere ramase fara rezultat, intr-un centru de crestere a testoaselor uriase.
Considerat un simbol al luptei pentru protejarea ecosistemului, el a fost inscris in luna iulie de guvernul ecuadorian in patrimoniul national.

[VIDEO] Un incendiu urias a izbucnit langa o baza NATO din Turcia